۲۳ میلیون متر مکعب فاضلاب در استان خراسان رضوی تصفیه شد

۲۳ میلیون متر مکعب فاضلاب در خراسان رضوی تصفیه شد


حسین امامی مدیر عامل شرکت منابع آبی و فاضلاب خراسان رضوی اعلام کرد که امسال ۲۳ میلیون متر مکعب فاضلاب توسط ۶۵۸ هزار نفر جمعیت تحت پوشش تصفیه شده است. او همچنین افزود که فاضلاب تولیدی از طریق شبکه جمع‌آوری به تصفیه خانه‌ها هدایت می‌شود. امامی با تأکید بر شستشوی مداوم شبکه فاضلاب، اقدامات انجام شده در این زمینه را بیان کرد. وی همچنین از تصفیه خانه گلبهار با ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب در شبانه روز به عنوان مهمترین واحد تصفیه فاضلاب استان نام برد.

حسین امامی در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور اظهار کرد: ۲۳ میلیون متر مکعب فاضلاب در خراسان رضوی تصفیه شد که این میزان فاضلاب طی ۹ ماه امسال توسط ۶۵۸ هزار نفر جمعیت تحت پوشش در قالب ۲۴۴ هزار و۳۵۳ مشترک ساخت و ساز و در هفت واحد شهری و سه واحد روستایی به ظرفیت ۸۷ هزار متر مکعب در شبانه روز تصفیه شده است.

مدیر عامل شرکت منابع آبی و فاضلاب خراسان رضوی افزود: فاضلاب تولیدی از طریق هزار و ۴۹۸ کیلومتر شبکه جمع آوری و ۵۰ کیلومتر خط انتقال به تصفیه خانه‌های استان هدایت می‌شود.

وی با تاکید بر شستشوی مداوم شبکه فاضلاب به عنوان روابط حکومتی راهبردی آبفای خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در این مدت نسبت به شستشو و گندزدایی ۹۷۲ کیلومتر و ویدئومتری ۳۲ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب اقدام شده است.

امامی از تصفیه خانه گلبهار با ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب در شبانه روز به عنوان مهمترین واحد تصفیه فاضلاب استان نام برد که طی دو سال و به روش BOT (خرید تضمینی) و با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال ۹۷ وارد مدار بهره برداری شد.


تصفیه ۲۳ میلیون متر مکعب فاضلاب در خراسان رضوی توسط ۶۵۸ هزار نفر جمعیت تحت پوشش صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *