اضافه شدن ۲۳ ماهواره به خوشه استارلینک در مدار زمین

۲۳ ماهواره به خوشه استارلینک در مدار زمین اضافه شد


در مطالعات تاریخی 26 مارس، موشک فالکون 9 حامل 23 ماهواره اینترنتی استارلینک به مدار زمین پرتاب شد و بوستر اول موشک بازگشت و روی پهپاد کشتی اسپیس ایکس در اقیانوس آتلانتیک فرود آمد. این پرتاب، هشتمین پرتاب و فرود بوستر بوده و بوستر بالایی موشک، همچنان به حرکت خود ادامه داد تا ماهواره های استارلینک را به مدار زمین برساند. این ماموریت، بیست و نهمین پرتاب موشک فالکون 9 به حساب می آید و نوزدهمین ماموریتی برای ایجاد ابرخوشه ماهواره ای استارلینک در مدار زمین محسوب می شود.

به گزارش دیجیاتور به نقل از اسپیس، یک موشک فالکون۹ حامل ۲۳ ماهواره اینترنتی استارلینک از مقر فضایی کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا در ساعت ۲۳:۴۲ دقیقه دیشب به وقت گرینویچ به مدار زمین پرتاب شد.

بوستر اول موشک فالکون ۹ طبق برنامه ریزی دوباره به زمین بازگشت و ۸.۵ دقیقه پس از پرتاب به طور عمودی روی پهپاد کشتی اسپیس ایکس در اقیانوس آتلانتیک فرود آمد.

این هشتیمن پرتاب و فرود بوستر مذکور بوده است. در این میان بوستر بالایی موشک به حرکت خود ادامه داد تا ۶۵ دقیقه بعد۲۳ ماهواره استارلینک را به مدار پایین زمین برساند. عملیات مذکور بیست و نهمین پرتاب موشک فالکون۹ به حساب می آید و از سوی دیگر نوزدهمین ماموریتی است که برای ایجاد ابرخوشه ماهواره ای استارلینک در مدار زمین انجام می شود. اسپیس ایکس قبل از این ماموریت ۶۰۵۴ استارلینک به مدار زمین ارسال کرده که ۵۵۸۷ دستگاه آن هم اکنون عملیاتی هستند.


پرتاب موفق موشک فالکون۹ حامل ۲۳ ماهواره اینترنتی استارلینک به مدار زمین، فرود بوستر اول به طور عمودی روی پهپاد کشتی اسپیس ایکس در اقیانوس آتلانتیک، انجام عملیات بیست و نهمین پرتاب موشک فالکون۹ به مدار زمین، ارسال ۵۵۸۷ دستگاه ماهواره آماده عملیاتی به مدار زمین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *