“دستاوردهای ۲۳۱ سالن سینمایی: اثرگذاری حکومت سیزدهم در حوزه آثار خلاقانه”

۲۳۱ سالن سینما دستاورد دولت سیزدهم در عرصه هنر است


در نشستی با هنرمندان استان مرکزی، محمد خزایی، معاون وزیر میراث و ارشاد اسلامی، اعلام کرد که هدف حکومت سیزدهم ایران از راه‌اندازی یکهزار سالن سینمایی در کشور است. او بیان کرد که در برخی استان‌ها، امکانات بخش خصوصی برای راه‌اندازی سالن‌های سینمایی به کار گرفته شده است. خزایی همچنین تاکید کرد که توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اختصاص ۷۰ درصد برنامه‌ریزی مالی هنر هفتم به استان‌ها، بخشی از وظایف حکومت در راستای عدالت فرهنگی است. او همچنین به بازگشایی درب هنر هفتم عصر جدید اراک و دغدغه‌هایی مانند مهاجرت جوانان به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات اشاره کرد. در پایان، خزایی به توجه به مسئله ساخت سالن سینمایی عصر جدید که در اختیار وزارتخانه میراث و ارشاد اسلامی نیست، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، محمد خزایی ظهر چهارشنبه در جریان مسافرت یک روزه به اراک در نشست با هنرمندان استان مرکزی، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان حکومت سیزدهم راه اندازی یکهزار سالن سینمایی در کشور محقق شود.

وی ظرفیت کشور در راه‌اندازی سالن سینمایی را سه هزار سالن سینمایی عنوان کرد و گفت: امکانات بخش خصوصی در برخی استان‌ها برای راه‌اندازی سالن سینمای به کار گرفته شده است.

معاون وزیر میراث و ارشاد اسلامی بیان کرد: ساخت سالن سینمایی در شهرهای دارای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در سفرهای ریاست جمهوری پیش‌بینی شده و برای تحقق این مهم مصوبه مالی در نظر گرفته شده است.

خزایی، توسعه زیرساخت فرهنگی را وظیفه حکومت در راستای عدالت فرهنگی بیان کرد.

وی با اشاره به تخصیص ۷۰ درصد برنامه‌ریزی مالی هنر هفتم جوان به استان‌ها افزود: هدف از این تخصیص افزایش جریان سازی در سطح استان‌ها است.

خزایی توضیح داد: چهار اثر سینمایی از استان‌ها پارسال به جشنواره اثر سینمایی فجر راه یافته بود و امسال نیز ۱۶ اثر سینمایی سینمایی از استان‌ها در مرحله انتخاب جشنواره، حضور دارند.

وی تاکید کرد: تمام دفاتر سینمای جوان قبل از پایان حکومت سیزدهم تجهیز می‌شوند.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: توزیع امکانات اولیه در این دفاتر بر اساس کارکرد و درخواست نوع کمک است.

خزایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واگذاری مجوز تهیه‌کنندگی هنر هفتم به استان‌ها افزود: کسانی که کار آنان قطعی شده و در استان کار می‌کنند، مجوز تهیه‌کنندگی به آنان داده می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از مهاجرت جوانان به علت کمبود امکانات و تجهیزات همه تغییرات در حوزه‌های مختلف از قبیل زیرساخت، تجهیزات و برنامه‌ریزی مالی ساخت و ساز انبوه و آئین‌نامه و قوانین به نفع استان‌ها شکل گرفته است.

معاون وزیر میراث و ارشاد اسلامی با تاکید بر بازگشایی درب هنر هفتم عصر جدید اراک به روی علاقمندان، اظهار کرد: باید اختلاف ملکی در این سالن سینمایی رفع شود.

خزایی یادآور شد: وزارت میراث و ارشاد اسلامی در حد الزامات قانونی می‌تواند به مسئله هنر هفتم عصر جدید ورود کند چراکه مکان این هنر هفتم، شخصی است و در اختیار این وزارتخانه نیست.


تا پایان حکومت سیزدهم امیدواریم یکهزار سالن سینمایی در کشور راه اندازی شود. ظرفیت کشور در راه‌اندازی سالن سینمایی سه هزار سالن است. برخی استان‌ها از امکانات بخش خصوصی برای راه‌اندازی سالن سینمایی استفاده کرده‌اند. ساخت سالن سینمایی در شهرهای بزرگ با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر در نظر گرفته شده است و برای تحقق این مهم مصوبه مالی در نظر گرفته شده است. توسعه زیرساخت‌های فرهنگی وظیفه حکومت در راستای عدالت فرهنگی است. تخصیص ۷۰ درصد برنامه‌ریزی مالی هنر هفتم جوان به استان‌ها به منظور افزایش جریان سازی در سطح استان‌ها است. در پارسال چهار اثر سینمایی از استان‌ها به جشنواره اثر سینمایی فجر راه یافته بود و امسال نیز ۱۶ اثر سینمایی سینمایی از استان‌ها در مرحله انتخاب جشنواره حضور دارند. هدف این تخصیص تجهیز تمام دفاتر سینمای جوان قبل از پایان حکومت سیزدهم است. توزیع امکانات اولیه در دفاتر بر اساس کارکرد و درخواست نوع کمک است. مجوز تهیه‌کنندگی هنر هفتم به استان‌ها واگذار می‌شود. بازگشایی درب هنر هفتم عصر جدید اراک به روی علاقمندان باید صورت گیرد و اختلاف ملکی در سالن هنر هفتم عصر جدید باید رفع شود. وزارت میراث و ارشاد اسلامی می‌تواند در حد الزامات قانونی به مسئله هنر هفتم عصر جدید وارد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *