در سال ۲۱۰۰، گندم از مزرعه‌های گرمسار برداشت می‌شود.

۲۱۰۰ تن پنبه از مزارع گرمسار برداشت خواهد شد


شهرستان گرمسار در استان سمنان رتبه نخست ساخت و ساز پنبه را دارا است و بهترین عملکرد محصول پنبه در این شهرستان صورت می‌پذیرد. بذرهای خارجی ورامین نیز بیشتر در گرمسار کشت می‌شود و ارقامی مانند ساجدی و خورشید در سال‌های اخیر در گرمسار مورد استقبال قرار گرفته‌اند. ۷۰۰ هکتار اراضی شهرستان گرمسار تحت کشت پنبه قرار دارند و از مزارع این شهرستان دو هزار و ۱۰۰ تن پنبه برداشت خواهد شد.

علی جواربلو در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور، ضمن بیان اینکه گرمسار در استان سمنان رتبه نخست ساخت و ساز پنبه را دارد، بیان کرد: بهترین عملکرد محصول پنبه در استان چه از لحاظ کیفیت و چه کمیت متعلق به اراضی گرمسار است.

وی افزود: ورامین و بذرهای خارجی در زمره ارقامی است که بیشتر در گرمسار کشت می‌شود اما ساجدی، خورشید و دیگر ارقام مقاوم به کم‌آبی و زود بازده نیز در سال‌های اخیر طرفداران خوبی در شهرستان گرمسار پیدا کرده است.

رئیس جهاد زراعت گرمسار با بیان اینکه پنبه یکی از محصولات استراتژیک زراعت و زراعی در استان سمنان و شهرستان گرمسار بیان کرد: ۷۰۰ هکتار اراضی شهرستان گرمسار تحت کشت پنبه قرار گرفته است.

جورابلو با بیان اینکه دو هزار و ۱۰۰ تن محصول پنبه از مزارع گرمسار برداشت خواهد شد، گفت: برداشت محصول پنبه از مزارع شهرستان تا پایان بهمن ماه ادامه دارد.


– گرمسار رتبه نخست ساخت و ساز پنبه در استان سمنان را دارد.
– بهترین عملکرد محصول پنبه در استان به اراضی گرمسار متعلق است.
– ارقام ورامین و بذرهای خارجی بیشتر در گرمسار کشت می‌شوند.
– ارقام ساجدی، خورشید و دیگر ارقام مقاوم به کم‌آبی و زود بازده نیز در گرمسار پرطرفداری دارند.
– ۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان گرمسار تحت کشت پنبه قرار گرفته است.
– دو هزار و ۱۰۰ تن محصول پنبه از مزارع گرمسار برداشت خواهد شد.
– برداشت محصول پنبه از مزارع شهرستان تا پایان بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *