صادره مجوز بازرگانی بین‌الملل ماشین آلات معدنی در سال ۱۴۰۱

۱۸۸۹ مجوز واردات ماشین آلات معدنی در ۱۴۰۱ صادر شد


مدیرکل بهره برداری از معادن وزارت تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی در برنامه میز دانش مالی اظهار کرد که وزارت تولیدی در حوزه اکتشاف برنامه‌هایی دارد که به ماشین آلات معدنی بیشتری نیاز دارد. او افزود که روابط حکومتی حکومت سیزدهم در افزایش ساخت و ساز ماشین آلات داخلی تاثیرگذار بوده است. همچنین، اشاره شد که قیمت تمام شده رابطه مستقیم با ماشین آلات معدنی دارد و نیاز به ماشین آلات نو بیشتر احساس می‌شود. در ادامه، بحث درباره روابط حکومتی‌های وزارت تولیدی درباره بازرگانی بین‌الملل ماشین آلات معدنی و تعداد مجوزهای صادر شده برای بازرگانی بین‌الملل ماشین آلات مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت، بیان شد که برنامه وزارت تولیدی حمایت از ساخت و ساز داخلی است و در برنامه میان مدت سعی می‌شود کیفیت و رقابت مجموعه داخلی افزایش یابد.

به گزارش دیجیاتور، مهدی حمیدی مدیرکل بهره برداری از معادن وزارت تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی در برنامه میز دانش مالی اظهار کرد: وزارت صمت در حوزه اکتشاف برنامه‌هایی دارد که با توجه به حجم بالای عملیات در حوزه اکتشافات و واگذاری عمومی معادن تحت اختیار وزارت صمت، نیازمند ماشین آلات معدنی بیشتری است.

وی افزود: افزایش ۱۸ درصدی ساخت و ساز ماشین آلات داخلی از روابط حکومتی‌های حکومت سیزدهم است که موجب افزایش ساخت و ساز هم شده است.

مدیرکل بهره برداری از معادن وزارت تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی گفت: اکنون دو موضوع مهم و مدنظر است یکی قیمت تمام شده (بهره برداری از معادن) و دیگری میزان ساخت و ساز برای ایجاد خوراک صنایع پایین دست است که قیمت تمام شده رابطه مستقیم با ماشین آلات معدنی دارد و نیاز به ماشین آلات نو را بیشتر احساس می‌کنیم، اما این به آن معنی نیست که از ساخت و ساز داخل حمایت نکنیم.

حمیدی به روابط حکومتی‌های وزارت صمت درباره بازرگانی بین‌الملل ماشین آلات معدنی نیز اشاره کرد و افزود: تعداد مجوزهای بازرگانی بین‌الملل ماشین آلاتی که ساخت داخل دارند به طور کلی از مدار خارج کردیم و تنها به ماشین آلاتی که مشابه ساخت داخل ندارند، اجازه بازرگانی بین‌الملل بر اساس مقیاس ساخت و ساز و استخراج مواد معدنی هر استخراج معدنی صادر می‌کنیم.

مدیرکل بهره برداری از معادن وزارت صمت گفت: در سال گذشته ۱۸۷۹ فقره مجوز بازرگانی بین‌الملل ماشین آلات صادر شد که امسال نیز تعداد مجوزهای صادر شده ما همین حدود است تا کمبودی نداشته باشیم که صدور این مجوزها منجر به افزایش ۱۸ درصدی تولیدات شد.

وی افزود: برنامه وزارت صمت حمایت از ساخت و ساز داخل است و در یک برنامه میان مدت تلاش می‌کند کیفیت و رقابت مجموعه داخلی را افزایش دهد.


حجم بالای عملیات در حوزه اکتشافات نیازمند ماشین آلات معدنی بیشتری است.
افزایش ۱۸ درصدی ساخت و ساز ماشین آلات داخلی توسط حکومت سیزدهم.
قیمت تمام شده بهره برداری از معادن تاثیر مستقیمی بر ماشین آلات معدنی دارد.
ساخت و ساز برای ایجاد خوراک صنایع پایین دست مهم است.
تعداد مجوزهای بازرگانی بین‌الملل ماشین آلات ساخت داخل به طور کلی کاهش یافته است.
تنها ماشین آلاتی که مشابه ساخت داخل ندارند، وارد می‌شوند.
صدور مجوزهای بازرگانی بین‌الملل منجر به افزایش ۱۸ درصدی تولیدات شده است.
برنامه وزارت تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی حمایت از ساخت و ساز داخل را تداعی می‌کند.
با تلاش در برنامه میان مدت، کیفیت و رقابت مجموعه داخلی افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *