ساخت و ساز ۱۶ میلیون شاخه گل نرگس در جویبار و برگزاری جشنواره

۱۶ میلیون شاخه گل نرگس در جویبار تولید می شود/ برپایی جشنواره


در گفت و گو با خبرنگار دیجیاتور، کمال رستمعلی، درباره برگزاری جشنواره گل نرگس در روستای تاریخی کردکلا صحبت کرد. او اعلام کرد که در این رویداد ۳۰ غرفه حضور دارد و مساحت نرگس زارهای شهرستان ۶۶ هکتار است. ساخت و ساز گل نرگس در شهرستان برابر با ۱۶ میلیون شاخه است و تعداد گلدان‌ها به بازار تهران و استان عرضه می‌شوند. این جشنواره برای ششمین سال برگزار می‌شود و همراه با برنامه‌های هنری و فرهنگی است. از مردم استان و کشور نیز دعوت شده تا در این جشنواره شرکت کنند.

کمال رستمعلی در گفت وگو با خبرنگار دیجیاتور با اشاره به برپایی ششمین جشنواره گل نرگس در روستای تاریخی کردکلای با ۳۰ غرفه اظهار داشت: سطح نرگس زارهای شهرستان ۶۶ هکتار است.

وی میزان ساخت و ساز گل نرگس در شهرستان را ۱۶ میلیون شاخه بیان کرد و گفت: نرگس زارها برای ۱۷۰ نفر در شهرستان شغل ایجاد کرده است و گل‌ها پس از برداشت به بازار تهران و استان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه از اواخر مردادماه تا اواخر شهریور فصل کاشت گل نرگس است، افزود: همچنین از ۱۵ آذرماه برداشت گل نرگس در شهرستان آغاز می‌شود و کار برداشت تا اواخر دی ماه ادامه دارد.

رستمعلی تصریح کرد: این جشنواره برای ششمین سال به همت دهیاری، شورا، بخشداری، جهاد زراعت و کشاورزان در حال برگزاری است و در حاشیه جشنواره برنامه‌های هنری و فرهنگی نیز اجرا می‌شود.

وی از مردم استان و کشور برای بازدید از جشنواره دعوت کرد.

این جشنواره تا ۸ دی ماه در روستای کردکلا برپا است.


کمال رستمعلی اعلام کرد که سطح نرگس زارهای شهرستان تاریخی کردکلا ۶۶ هکتار است و تعداد ساخت و ساز گل نرگس در شهرستان به ۱۶ میلیون شاخه می‌رسد. نرگس زارها در شهرستان کردکلا جایگاه شغلی برای ۱۷۰ نفر ایجاد کرده است و گل‌های برداشت شده به بازار تهران و استان عرضه می‌شوند. فصل کاشت گل نرگس از اواخر مردادماه تا اواخر شهریور ادامه داشته و برداشت گل نرگس در شهرستان از ۱۵ آذرماه آغاز شده و تا اواخر دی ماه ادامه دارد. برگزاری جشنواره گل نرگس به همت دهیاری، شورا، بخشداری، جهاد زراعت و کشاورزان صورت می‌گیرد و در حاشیه جشنواره برنامه‌های هنری و فرهنگی نیز برگزار می‌شود. کمال رستمعلی مردم را به بازدید از جشنواره دعوت کرده است. جشنواره در روستای کردکلا تا ۸ دی ماه برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *