: ۱۰ ایده خلاقانه برای کاشت گیاهان در فضای محدود آپارتمان

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که دوست دارند گیاهان آپارتمانی خود را در فضای کوچک آپارتمانشان پرورش دهند، اما به دلیل کمبود فضا این امکان را ندارند، می‌توانید با استفاده از ترفندهای ساده و خلاقانه، فضای بیشتری برای گیاهانتان ایجاد کنید. مثلاً می‌توانید از قفسه‌های اثر ادبی، گلدان‌های پنجره‌ای، میله‌های فلزی بالای پنجره، قفسه‌های دیواری، گلدان‌های مکرومه‌آویزان، فضای سبز برای جداکننده اتاق، تخته‌های چوبی برای آویزان کردن گلدان‌ها و حتی دیوارهای زنده استفاده کنید. این اقدامات علاوه بر ایجاد فضای بیشتر برای گیاهان، زیبایی و طراوتی جدید به آپارتمانتان می‌بخشد.

فضای کوچک آپارتمانتان مانع از رشد گیاهان آپارتمانی مورد علاقه‌تان شده است؟ نگران نباشید! با چند ترفند ساده می‌توانید فضای بیشتری برای گیاهانتان ایجاد کنید و از زیبایی و طراوت آن‌ها در آپارتمانتان لذت ببرید.

ایده فضای پرورش گیاه آپارتمانی

۱. قفسه اثر ادبی برای گیاهان

بیشتر بخوانید: معجزه استفاده از خاکستر سیگار برای گیاهان آپارتمانی، از دروغ تا واقعیت!

۲. یک گلدان پنجره‌ای اضافه کنید

جعبه پنجره بهترین راه برای استفاده حداکثری از فضای محدود موجود است. حتی اگر طاقچه باریکی دارید، می توانید از یک طاقچه باریک برای پرورش ساکولنت های مختلف استفاده کنید، درست مانند این ایده!

۳. از میله های فلزی بالای پنجره استفاده کنید

میله های فلزی را در بالای پنجره ها ثابت کنید تا سبدها یا گلدان های ماکرامه را آویزان کنید و گیاهان مختلف را پرورش دهید. فضای بسیار کمی می گیرد و همچنین فوق العاده هوشمند به نظر می رسد!

۴. از قفسه‌های دیواری استفاده کنید

قفسه های چوبی به راحتی بر روی دیوارها نصب می شوند و همچنین اگر تمایل به انجام کارهای DIY دارید، ساختن آنها نیز آسان است! مطمئن شوید که یکی را با چند بخش برای گلدان های مختلف انتخاب کرده یا بسازید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته درباره تعویض گلدان بنفشه آفریقایی که باعث شکوفه زدن بیشتر این گیاه زیبا می‌شود

۵. گلدان‌های مکرومه‌ آویزان

گلدان‌های مکرومه یک انتخاب عالی برای پرورش گیاهان دنباله دار مانند پوتوس، گیاهان عنکبوتی و فیلودندرون است. آنها همچنین به شما کمک می کنند تا آنها را از حیوانات خانگی در امان نگه دارید.

۶. از فضای سبز به عنوان جداکننده اتاق استفاده کنید

گیاهان را پرورش دهید تا یک جداکننده دیواری یا یک صفحه حریم خصوصی بین دو اتاق یا برای تقسیم یک اتاق نشیمن نسبتا بزرگ ایجاد کنید. برای داشتن ظاهری شاداب، شاخ و برگ های بزرگ و گیاهان دنباله دار را اضافه کنید.

۷. از تخته چوبی برای آویزان گلدان استفاده کنید

یک تخته چوبی با یک قلاب یا گیره فلزی تمام چیزی است که برای آویزان کردن کوزه‌ها و گلدان‌ها برای نمایش گیاهان نیاز دارید! شما همچنین گزینه ای برای بستن شیشه ها روی این تخته ها دارید.

بیشتر بخوانید: عجیب اما واقعی، فواید نمک اپسوم برای گیاهان آپارتمانی

۸. یک دیوار زنده درست کنید

استفاده از گلدان‌های دیواری باعث ایجاد یک دیوار زنده می‌شوند و یکی دیگر از روش های جدید برای رشد بیشتر گیاهان داخلی است.

۹. گیاهان را در بطری‌های رنگی بکارید

این بطری‌ها یکی از جالب‌ترین گلدان ها برای رشد گیاهانی مانند پوتوس در منابع آبی هستند. آنها را در قفسه‌های آشپزخانه، میزها یا طاقچه‌های آشپزخانه برای بهترین نمایش نگه دارید.

۱۰. تخته چوبی آویزان 

یک تخته چوبی بگیرید، انتها را سوراخ کنید و با طناب در اتاق آویزان کنید. این یک روش فوق العاده جالب برای نمایش گلدان ها بدون اشغال فضای کف خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ۱۸ ایده برای قرار دادن گیاهان آپارتمانی بزرگ در گوشه اتاق نشیمن

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *