گشت زنی مکاترونیک سگ در اسپانیا

گشت زنی سگ رباتیک در اسپانیا


محققان موسسه آموزش عالی مالاگا طی ۲ سال گذشته یک سگ مکاترونیک را برای پشتیبانی از فعالیت های پلیس و رصد تخلفات ترافیکی ابداع کرده اند. این ربات که ۴ پا دارد از راه دور کنترل می شود اما با استفاده از سیستم AI یکپارچه شده و به طور خودکار عمل می کند. این ربات با استفاده از فناوری 5G برای عملیات از راه دور، تحلیل تصاویر و ردیابی موقعیت های خطرناک بکار می رود.عابران نیز به این سگ مکاترونیک توجه زیادی نشان داده و شیوه راه رفتن این ربات را تقلید می کردند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، عابران به این سگ مکاترونیک توجه خاصی نشان دادند، برخی شیوه راه رفتن ربات را تقلید می کردند و برخی دیگر آن را با حیوانات اهلی خود آشنا می کردند.

محققان موسسه آموزش عالی مالاگا طی ۲ سال گذشته این ربات را برای پشتیبانی از فعالیت های پلیس و رصد تخلفات ترافیکی مانند استفاده از اسکوترهای برقی در مناطق ممنوعه ابداع کردند. این ربات ۴ پا از راه دور کنترل می شود اما به تدریج با سیستم AI یکپارچه می شود تا بتواند به طور خودکار عمل کند.

آلمودنا دیار محقق در این باره می گوید: نکته متمایز درباره این پروژه استفاده از فناوری 5G برای عملیات های از راه دور ربات، تحلیل تصاویر و ردیابی موقعیت های خطرناک است.


محققان موسسه آموزش عالی مالاگا طی ۲ سال گذشته ربات را برای پشتیبانی از فعالیت های پلیس و رصد تخلفات ترافیکی مانند استفاده از اسکوترهای برقی در مناطق ممنوعه ابداع کردند. ربات ۴ پا از راه دور کنترل می شود اما به تدریج با سیستم AI یکپارچه می شود تا بتواند به طور خودکار عمل کند. استفاده از فناوری 5G برای عملیات های از راه دور ربات، تحلیل تصاویر و ردیابی موقعیت های خطرناک از نکات متمایز این پروژه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *