گسترش مخاطبان صحنه نمایش با نمایش آثار جشنواره رضوی در شهرهای مختلف

گسترش مخاطبان تئاتر با اجرای آثار جشنواره رضوی در شهرهای مختلف

0 نظر


در دومین جشنواره ملی صحنه نمایش خیابانی رضوی، نجمه محرابی موفق به کسب رتبه برتر بخش بازیگری زن شد و از نمایش “هشت‌خان” به کارگردانی آدینه رحیم‌نژاد خاطرنشانی کرد. او درباره تجربه حضور در این جشنواره و ارتباط آثار با حوزه سیره رضوی صحبت کرد و اهمیت ارتباط محتوایی متن تئاتر‌ها با اهداف جشنواره را مورد تاکید قرار داد. محرابی به ارزیابی خوبی از کیفیت آثار ارائه شده در بخش خیابانی پرداخت و با توجه به محدودیت‌های چنین جشنواره‌هایی، این محدودیت‌ها را یک نوع افتخار برای هنرمندان این زمینه دانست. او با امید به گسترش تولیدات هنری و رشد میراث و سیره رضوی، نیاز به استمرار چنین جشنواره‌هایی را مورد تاکید قرار داد و در این راستا، اهمیت ارتباط تماشاگران با این جنس کارها را نشان داد. حذف بخش رقابتی سومین جشنواره ملی صحنه نمایش خیابانی رضوی را نیز به عنوان یک گام موثر برای گسترش تماشاگران توصیف کرد و اختتامیه این جشنواره را در اردیبهشت سال آینده با حضور هنرمندان و ایام میلاد حضرت رضا (ع) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، نجمه محرابی که در دومین جشنواره ملی صحنه نمایش خیابانی رضوی موفق به کسب رتبه برتر بخش بازیگری زن شده بود، یادآور شد: نمایشی که در آن موفق به کسب این رتبه شدم «هشت‌خان» به کارگردانی آدینه رحیم‌نژاد بود و قصه واقعی زوجی از غرب کشور را روایت می‌کرد که به واسطه عنایت امام رضا (ع) صاحب فرزندی می‌شوند و نذر می‌کنند هر ساله به زیارت ایشان مشرف شوند. ادای این نذر ادامه داشت تا اینکه فرزند به سربازی می‌رود و با آغاز منازعه تحمیلی به شهادت می‌رسد. پیکر این شهید اشتباها به مشهد می‌رود که روایت خیالی واقعی از زندگی شهید غلامرضا مردانی از خطه غرب کرمانشاه است.

این هنرمند عرصه صحنه نمایش خیابانی با بیان اینکه سال گذشته اولین تجربه حضورش در این جشنواره رقم خورد، گفت: تجربه خوبی در این جشنواره داشتم و جیرفت میزبانی را بر عهده داشت که خوب میزبانی کرد.

محرابی بر ارتباط موضوعی آثار رسیده به این بخش جشنواره با حوزه سیره رضوی صحه گذاشت و بر اهمیت ارتباط محتوایی متن تئاتر ها با اهداف جشنواره نیز تاکید کرد.

وی کیفیت آثار را در بخش خیابانی خوب ارزیابی کرد و گفت: متن تئاتر‌ها و آثار موضوع‌محور مذهبی همواره از حساسیت خاصی برای اجرا برخوردار است که باید مورد توجه هنرمندان این حوزه باشد.

وی با بیان اینکه چنین جشنواره‌های تخصصی و موضوع‌محور خواه‌ناخواه دارای محدودیت‌هایی است، متذکر شد: همین محدودیت‌ها گاهی به نوبه خود یک نوع افتخار برای هنرمندان این عرصه محسوب می‌شود.

محرابی معتقد است با وجود و استمرار چنین جشنواره‌هایی بیش از پیش می‌توان شاهد گسترش تولیدات هنری عرصه میراث و سیره رضوی بود.

وی یادآور شد: نوع ارتباط خاصی که تماشاگران با این جنس کارها برقرار می‌کنند نشات گرفته از عنایت امام رضا (ع) است که در این نوع کارها اثرگذار است.

وی درباره حذف بخش رقابتی سومین جشنواره ملی صحنه نمایش خیابانی رضوی گفت: اینکه هر گروه نمایشی در شهر خودش به اجرا برود کار بسیار خوبی است که تماشاگران خود را گسترش خواهد داد.

آیین اختتامیه سومین جشنواره صحنه نمایش خیابانی رضوی اردیبهشت سال آینده همزمان با ایام میلاد با سعادت حضرت رضا (ع) با حضور هنرمندان این عرصه برگزار شد.


محرابی در دومین جشنواره ملی صحنه نمایش خیابانی رضوی، در بخش بازیگری زن، رتبه برتر را کسب کرد. نمایش “هشت‌خان” به کارگردانی آدینه رحیم‌نژاد قصه واقعی زوجی از غرب کشور را روایت می‌کرد که به واسطه عنایت امام رضا (ع) صاحب فرزندی می‌شوند. پس از فرزند به سربازی رفتن و در منازعه تحمیلی شهید شدن، پیکر اشتباها به مشهد منتقل شد. محرابی تجربه خوبی در این جشنواره داشت و بر اهمیت ارتباط محتوایی متن تئاتر‌ها با اهداف جشنواره تأکید کرد. وی اعتقاد دارد با استمرار چنین جشنواره‌هایی، تولیدات هنری عرصه میراث و سیره رضوی گسترش می‌یابد. درباره حذف بخش رقابتی، به اجرای هر گروه نمایشی در شهر خودش اهمیت داد و از ارتباط خاص تماشاگران با این نوع اثرها اشاره کرد. آخرین اختتامیه جشنواره صحنه نمایش خیابانی رضوی در اردیبهشت سال آینده برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *