گزارشی نگران‌کننده از باران در خوزستان در دست نیست

گزارش نگران کننده‌ای از باران در حوزه خوزستان دریافت نشده است


در این گزارش، آمادگی سازمان منابع آبی و برق خوزستان برای مقابله با بارش‌ها و سیلاب‌های پیش‌بینی شده در منطقه بیان شده است. همکاران سازمان در حوضه‌ها و شبکه‌های آبیاری استان برای پایش و رصد وضعیت؛ به طوری که شهروندان دچار مشکل نشوند؛ بسیج شده‌اند. همچنین، مدیرعامل سازمان اعلام کرده است که بارش‌ها همچنان ادامه دارند و اقدامات لازم برای سازماندهی و نظارت بر این شرایط انجام شده است. امیدواریم با سازماندهی مناسب این وضعیت، شهروندان بدون هیچ مشکلی از مشکلات مربوط به سیلاب عبور کنند و به تابستانی خوب خوشبختی را خوشبینانه خوشبینانه تحت پوشش بگذارند.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، عباس صدریان‌فر شامگاه امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اعلام این خبر اظهار کرد: با هشدارهایی که از سازمان پیش‌بینی آب و هوا دریافت شد، از روزهای گذشته همکاران سازمان منابع آبی و برق خوزستان برای پایش و رصد وضعیت این هشدارها بسیج شدند و در پی آن به تمامی بخش‌های عملیاتی آماده‌باش اعلام شد.

وی افزود: در سدهای خوزستان، شبکه‌های آبیاری استان و رودخانه‌های استان نیز این آمادگی ایجاد شد تا بتوانیم در این وضعیت بارشی و سیلاب محتملی که در آن قرار داریم، شرایط به گونه‌ای سازماندهی شود تا شهروندان ما دچار مشکل نشوند و بتوانند این روزها را به خوبی پشت سر بگذارند و با خاطره خوش از سال نو استقبال کنند.

مدیرعامل سازمان منابع آبی و برق خوزستان بیان کرد: تا این ساعت در حوضه کرخه، بارش‌ها به گونه‌ای رخ داده که با پیش‌بینی‌ها مطابقت دارد، البته بارش‌ها هنوز تمام نشده و ساعت‌های پیش رو هم جز فعالیت این سامانه است که احتمالاً تا ساعت‌های آخر شب یعنی از ساعت ۲۱ تا اوایل وقت صبح فردا در برخی از نقاط ادامه داشته باشد.

صدریان‌فر عنوان کرد: با آخرین گزارشی که در حوضه کرخه دریافت کردیم، هنوز به پیک ورودی به مخزن سد نرسیدیم ولی به هر حال روان منابع آبی‌ها شروع شده است؛ در حوضه دز بیشترین ورودی را داشتیم که اکنون ۸۰۰ مترمکعب بر ثانیه است و احتمالاً در یکی دو ساعت آینده به ورودی یک هزار مترمکعب بر ثانیه هم برسد.

وی در ادامه گفت: در زنجیره سدهای حوضه کارون، این روان منابع آبی‌ها شروع شده است؛ بر اساس اطلاعات دریافتی موج دوم بارندگی احتمالاً از بعدازظهر تا ساعت ۲۱ شب ادامه داشته‌باشد.

مدیرعامل سازمان منابع آبی و برق خوزستان بیان کرد: از شهروندان و میهمانان خواهشمندیم از حضور در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند، البته سازمان منابع آبی و برق خوزستان، گروه‌های کارشناسی را با هماهنگی سازمان جهاد زراعت استان و دیگر دستگاه‌ها در مناطق مختلف مستقر کرده است تا در بخش‌های مختلف، نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کنند.

وی ادامه داد: تقسیم کار مناسبی برای هر شهرستانی انجام شده تا نقاط بحرانی شناسایی شود و دستگاه‌های اجرایی مختلف به عنوان معین تعیین شدند تا با توان و امکانات کامل مستقر و با سازماندهی و هدایت فرمانداران و عوامل سازمان منابع آبی و برق خوزستان و دیگر دستگاه‌ها سازماندهی شوند.

صدریان‌فر عنوان کرد: تاکنون در حوزه خوزستان گزارش نگران کننده‌ای دریافت نشده و شرایط به گونه‌ای سازماندهی شده که شاهد هیچ مشکلی نبودیم؛ امیدواریم در این بارندگی، نگرانی‌هایی که در مخازن سدها داشتیم، مرتفع شود تا به استقبال یک تابستان خوب برویم و نگرانی کشاورزان ما رفع شود.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که در سال گذشته در مخازن سدها انجام شد، ادامه داد: حدود ۹۸ درصد سدهای خوزستان در سال گذشته آبگیری شد که یک رکورد بی‌سابقه است؛ اگر در حوزه بارشی اتفاقی نمی‌افتاد با توجه به کم‌آبی که امسال داشتیم و بعد از ابتدای پاییز که بارشی نداشتیم، حتماً مردم ما در حوزه زراعت، شرب، محیط‌زیست و تولیدی با مشکل رو به رو می‌شدند.


هشدارهای پیش‌بینی آب و هوا پایش و رصد وضعیت سازماندهی بارش‌ها روان منابع آبی‌ها شروع شده شناسایی و برطرف کردن نقاط ضعف امکانات کامل سازماندهی برویمبی‌سابقهآبگیری شدهمشکل رو به روشودننگرانی مرتفعشودرکورد بی‌سابقهادامه دادگزارش نگران کننده‌اینگرانی‌هایمشکلرو بهستقبالافزودنرفعشودمهمترینروششدمشکلنبودیمافزودکارروابراترفانشر وحرکتلامراهانهگرافظراعیانشدبچشامد‌چنانکهباهتاشرومهتمامشدیماندداشتیمنمی‌افتادندهادنابودباشدشودانجامشدیدادگیریبزرگسالتابستان‌گذشتهسالگردیدروی‌بستهبزرگادمشتماه‌هایتاصفاقهموقعنگاریافتهمتمهدستیابداینموددیدداردکمتردیدقاطعافزایدصبح‌هایعصراسدشیاهدباسشدهدادشودتوسعهبودیمشروعافتادیمشورینیززنجیرهاستانکموشبرسیدشخص‌شودیدشناسایلاستفادهشروعشطرعجیبشده‌باشدشناسیدهماهیک�

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *