عدم ارتباط حذف ارز ترجیحی با گرانی گوشت

گرانی گوشت هیچ ارتباطی به حذف ارز ترجیحی ندارد

0 نظر


در جلسه علنی پارلمان، مهدی طغیانی به تذکر شفاهی شدیداً از ضعف سازماندهی بازار کالاهای اساسی، به ویژه بازار مواد پروتئینی، خبر داد. وی اظهار کرد که قیمت گوشت قرمز در برخی شهرها به کیلویی ۷۰۰ هزار تومان رسیده است، در حالی که نباید بیش از ۳۵۰ هزار تومان بود. طغیانی این وضعیت را به ضعف سازماندهی وزارت جهاد زراعت ارتباط داد. همچنین سخنگوی کمیسیون مالی پارلمان تصریح کرد که گرانی قیمت گوشت به حذف ارز ترجیحی برنمی‌گردد، بلکه به ضعف در سازماندهی بازار برمی‌گردد و با سازماندهی صحیح بازار می‌توان مشکل گرانی گوشت را حل کرد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، مهدی طغیانی در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه دوم بهمن ماه) پارلمان طی تذکر شفاهی گفت: سازماندهی بازار کالاهای اساسی به ویژه بازار مواد پروتئینی این روزها بسیار ضعیف است.

وی بیان کرد: زمانی که گوشت قرمز وارد بازار می‌شود نهایتاً باید کیلویی ۳۵۰ هزار تومان به دست مردم برسد اما در برخی از شهرها کیلویی ۷۰۰ هزار تومان شده است که این موضوع به سازماندهی ضعیف وزارت جهاد زراعت باز می‌گردد.

سخنگوی کمیسیون مالی پارلمان تصریح کرد: بعضاً گفته می‌شود که گرانی قیمت گوشت به حذف ارز ترجیحی باز می‌گردد، مطلب کاملاً غلطی است و مشکل گرانی گوشت به ضعف در سازماندهی بازار باز می‌گردد و با سازماندهی صحیح بازار می‌توان باعث آرامش در بازار شد.


سازماندهی بازار کالاهای اساسی به ویژه بازار مواد پروتئینی در حال حاضر بسیار ضعیف است. قیمت گوشت در برخی شهرها به میزانی افزایش یافته است که بازگشت آرامش به بازار نیازمند سازماندهی صحیح آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *