توسعه دومین میدان نفتی قدیمی‌ترین میدان نفتی ایران

گام دوم توسعه قدیمی‌ترین میدان نفتی ایران


در مراسم امضای قرارداد گام دوم توسعه میدان نفتی مسجد سلیمان، انرژی گستر سینا با تامین مالی ۲۵۰ میلیون دلاری برای حفر ۱۵ حلقه چاه نفتی و عملیات سطح‌الارض اقدام خواهد کرد. این قرارداد با ارزش آفرینی ۱.۵ میلیارد دلاری و ایجاد اشتغال برای ۶ هزار نفر مهم است و میدان مسجد سلیمان که در ۱۲۰ کیلومتری اهواز واقع شده، حاوی ۶.۳ میلیارد بشکه منابع هیدروکربن است. این میدان که نخستین میدان کشف شده در خاورمیانه است، قبلا توسط شرکت ملی منابع هیدروکربن چین توسعه یافته بود.

به گزارش دیجیاتور ، مراسم امضای قرارداد گام دوم توسعه میدان نفتی مسجد سلیمان در قالب IPC با حضور محمد مخبر معاون اول مقام عالی رتبه، جواد اوجی وزیر منابع هیدروکربن، محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی منابع هیدروکربن و محمدصادق عظیمی‌فر مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا برگزار شد.

در قالب این قرارداد با تامین مالی ۲۵۰ میلیون دلاری انرژی گستر سینا، ۱۵ حلقه چاه حفاری و عملیات سطح‌الارض صورت می‌پذیرد.

ارزش آفرینی ۱.۵ میلیارد دلاری و ایجاد اشتغال برای ۶ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از دیگر ویژگی‌های این قرارداد است.

این میدان که در ۱۲۰ کیلومتری اهواز قرار گرفته، ۶.۳ میلیارد بشکه منابع هیدروکربن درجای اولیه دارد. تا قبل از این بیش از ۲۵۰ حلقه چاه نفتی در میدان مسجد سلیمان حفر و ۱.۱۵ میلیارد بشکه منابع هیدروکربن از آن ساخت و ساز شده و ۵.۲ میلیارد بشکه منابع هیدروکربن در این میدان باقی مانده است.

میدان نفتی مسجد سلیمان نخستین میدان کشف شده در خاورمیانه است که گام قبلی توسعه آن توسط شرکت ملی منابع هیدروکربن چین(CNPC) صورت گرفته است.


گام دوم توسعه میدان نفتی مسجد سلیمان ایران با حضور مقامات ارشد کشور امضا شد. این قرارداد شامل تامین مالی ۲۵۰ میلیون دلاری برای حفاری ۱۵ حلقه چاه و عملیات سطح‌الارض می‌شود. ارزش آفرینی این پروژه حدود ۱.۵ میلیارد دلار بوده و ایجاد اشتغال برای بیش از ۶ هزار نفر از جمله ویژگی‌های این قرارداد است. میدان نفتی مسجد سلیمان در فاصله ۱۲۰ کیلومتری اهواز واقع شده و بیش از ۶.۳ میلیارد بشکه منابع هیدروکربن در این میدان اولیه است. این میدان که نخستین میدان نفتی کشف شده در خاورمیانه است، قبلاً توسط شرکت ملی منابع هیدروکربن چین توسعه یافته بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *