تدافع برفی در شهر مشگین‌شهر در اثر تندباد شدید

کولاک برف در راه است/ تندباد شدید سیمای مشگین‌شهر را به هم ریخت


به گزارش پیش‌بینی آب و هوا استان اردبیل، در این استان در شب‌های اخیر، تندباد شدیدی وجود داشته است که باعث خسارت‌هایی به شهرها و مناظر آنها شده است. مشگین‌شهر از جمله شهرهایی است که در اثر وزش تندباد شدید، با خسارات زیادی روبرو شده است. وزش تندباد شدید در آینده نیز ادامه خواهد داشت و باعث برف و باران و تندباد شدید خواهد شد. بنابراین، تردد در بزرگراه‌ها به دلیل بارش برف و باران و سختی تندباد مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. دراین راستا، راهداران در جنوب استان اردبیل برای حفظ برون‌رساندن عملیات راهداری در بزرگراه‌های مهم و صعب‌العبور تلاش می‌کنند و هدف آنها این است که تردد مسافران و رانندگان در این مناطق با سهولت بیشتری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، شامگاه شنبه بر اساس اعلام پیش‌بینی آب و هوا استان اردبیل وزش تندباد شدید که شهرهای مختلف استان اردبیل را در بر گرفته تا صبح دوشنبه ادامه خواهد داشت به طوری که وزش تندباد شدید همراه با سوز و سرما در مشگین‌شهر با سرعت ۱۰۸ کیلومتر در ساعت خسارت زیادی را به سیما و منظر شهری وارد کرد تا این منطقه شمالی استان اردبیل را با مشکلات و گرفتاری‌هایی روبه‌رو کند.

وزش تندباد شدید که در اردبیل، گرمی، خلخال و مشگین‌شهر خسارت‌هایی را به همراه داشته در روزهای آینده ادامه خواهد داشت و از روز دوشنبه منجر به بارش برف و باران همراه با تندباد شدید خواهد شد که کولاک برف در بزرگراه‌ها را به همراه می‌آورد.

بر اساس اعلام پیش‌بینی آب و هوا استان تا آخر هفته جو استان ناپایدار بوده و در اکثر ساعات وزش تندباد همراه با بارش‌های برف و باران به ویژه در مناطق کوهستانی و گردنه‌های صعب‌العبور نظیر اسالم و بزرگراه پونل در تردد روزانه مردم مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

با حاکم شدن هوای سرد زمستانی تلاش راهداران به ویژه در جنوب استان در قالب ده‌ها دستگاه سنگین آغاز شده تا در فصل زمستان ۵۰۰ کیلومتر عملیات راهداری بزرگراه‌های اصلی، فرعی و روستایی با تلاش راهداران انجام شده و گذر مسافران و رانندگان با سهولت بیشتری انجام شود.

مناطق جنوبی استان اردبیل با داشتن گردنه‌ها و مناطق صعب‌العبور زمستانی همواره از سختی تردد رنج می‌برد که تلاش راهداران سخت‌کوش بر این است تا این بزرگراه‌ها و محورهای صعب‌العبور را همیشه باز نگه دارند.


در شهرهای مختلف استان اردبیل، وزش تندباد شدید و خسارت‌های زیادی به سیما و منظر شهری وارد شده است. این وزش تندباد در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت و با بارش برف و باران همراه خواهد بود که کولاک برف در بزرگراه‌ها را به همراه خواهد آورد. همچنین، اعلام پیش‌بینی آب و هوا نشان می‌دهد که تا آخر هفته جو استان ناپایدار بوده و وزش تندباد با بارش‌های برف و باران، به ویژه در مناطق کوهستانی و گردنه‌های صعب‌العبور، مشکلاتی را برای تردد رانندگان ایجاد می‌کند. به منظور رفاه حال مسافران و رانندگان، تلاش راهداران برای باز نگه داشتن بزرگراه‌ها و محورهای صعب‌العبور در دستور کار قرار دارد. به همین منظور، در مناطق جنوبی استان اردبیل با داشتن گردنه‌ها و مناطق صعب‌العبور زمستانی، راهداران سعی می‌کنند تا به همت و تلاش خود بزرگراه‌ها را همیشه باز نگه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *