خروج سه کشور اروپایی از ائتلاف امنیتی آمریکا در دریای سرخ

کناره‌گیری ۳ کشور اروپایی از ائتلاف نظامی آمریکا در دریای سرخ!


آمریکا اخیراً اعلام کرده بود که ائتلافی دریایی با مشارکت ۱۰ کشور در مقابله با تهدیدات ارتش یمن در دریای سرخ تشکیل داده است. اما منابع خبری به فروپاشی این ائتلاف امنیتی اشاره کرده‌اند و اعلام کرده‌اند که فرانسه، ایتالیا و اسپانیا از عملیات «نگهبان سعادت» با کناره گیری از حضور آمریکا در آن خارج شده‌اند. این خبرها با ناقوس فروپاشی ائتلاف امنیتی آمریکا همراه بوده و مطبوعات دیلی اکسپرس در گزارش خود اعلام کرده است که هیچکس عملیات دریایی آمریکا را جدی نمی‌گیرد. عملیات نگهبان سعادت نیز عملیاتی بود که در پاسخ به حملات ارتش یمن به کشتی‌های به مقصد فلسطین اشغالی تشکیل داده شد.

به گزارش دیجیاتور، در حالی که واشنگتن از تشکیل ائتلافی دریایی با مشارکت ۱۰ کشور از جمله انگلیس، بحرین، کانادا، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، سیشل، اسپانیا در مقابله با تهدیدات ارتش یمن در دریای سرخ خبر داده بود، اینک، منابع خبری از فروپاشی گام به گام ائتلاف امنیتی با کناره‌گیری متحدان آمریکا از جمله فرانسه، ایتالیا و اسپانیا خبر می‌دهند.

در همین ارتباط، مطبوعات دیلی اکسپرس گزارش داد: فرانسه، اسپانیا و ایتالیا خروج خود را از عملیات «نگهبان سعادت» تحت فرماندهی آمریکا اعلام کرده و افزودند که آنها فقط عملیات دریایی اضافی را ذیل فرماندهی ناتو یا اتحادیه اروپا انجام می‌دهند نه آمریکا.

بر پایه این گزارش، به جو بایدن، رییس جمهور آمریکا هشدار داده شده بود که «هیچکس عملیات دریایی او را جدی نمی‌گیرد.» و با خروج سه کشور اروپایی از جمله فرانسه، ایتالیا و اسپانیا ناقوس فروپاشی ائتلاف دریایی آمریکا نواخته شده است.

عملیات نگهبان سعادت یک عملیات امنیتی در دریای سرخ است که در اوایل ماه جاری برای پاسخ به حملات ارتش یمن به کشتی‌های به مقصد فلسطین اشغالی، ترتیب داده شد.


فروپاشی ائتلاف امنیتی دریایی آمریکا با کناره‌گیری متحدان
خروج فرانسه، ایتالیا و اسپانیا از عملیات «نگهبان سعادت»
شکست ائتلاف دریایی آمریکا
ناقوس فروپاشی ائتلاف دریایی آمریکا
پایان عملیات نگهبان سعادت
تشکیل ائتلاف دریایی با مشارکت ۱۰ کشور
تهدیدات ارتش یمن در دریای سرخ
حملات ارتش یمن به کشتی‌های به مقصد فلسطین اشغالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *