کشته شدن و زخمی شدن ۷ امنیتی ترکیه در منطقه شمال عراق

کشته و زخمی شدن ۷ نظامی ترکیه در شمال عراق


به گفته وزارت دفاع ترکیه، حمله پ.ک.ک در شمال عراق باعث کشته شدن سه امنیتی عراقی و زخمی شدن چهار نفر دیگر شد. ترکیه از آوریل 2022 عملیات “پنجه – قفل” را به بهانه مقابله با گروه کارگران کردستان در مناطقی از شمال عراق آغاز کرده است، در حالی که بغداد این عملیات را نقض حاکمیت و اشغالگری خوانده و از نیروهای ترکیه خواسته است که خاک عراق را ترک کنند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پ.ک. ک در شمال عراق سه امنیتی این کشور کشته و چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

ترکیه از ۱۷ آوریل ۲۰۲۲ (۲۸ فروردین ۱۴۰۱) عملیات «پنجه – قفل» را به بهانه مقابله با عناصر گروه کارگران کردستان (پ. ک. ک) که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد در مناطق متینا، الزاب و افشین – باسیان در شمال عراق آغاز کرده است.

بغداد بارها حملات ترکیه به شمال عراق را مصداق نقض حاکمیت این کشور و اشغالگری خوانده است و از نیروهای ترکیه خواسته است که خاک این کشور را ترک کنند.


حمله ترکیه به شمال عراق، باعث کشته شدن سه امنیتی و زخمی شدن چهار نفر دیگر شد. این حملات منجر به انتقادات بغداد از اشغالگری و نقض حاکمیت عراق شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *