کمک های مالی به کشاورزان در نظر گرفته می شود

کشاورزان کمک هزینه دریافت می‌کنند


شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی در استان تهران در راستای روابط حکومتی‌های حمایتی حکومت و اجرای برنامه‌های وزارت جهاد زراعت، طرح زراعت قراردادی غلات و دانه‌های روغنی را اجرایی کرده و با خرید محصول تولیدی، کاهش ریسک ساخت و ساز و بازار و ثبات درآمد برای کشاورزان را فراهم می‌کنند. از مزایای این قرارداد برای کشاورزان می‌توان به کمک هزینه حمل محصول و پوشش ریسک فراگیر محصولات اشاره کرد. با اقدام به کشت قراردادی، بهره‌برداران از تخفیف پوشش ریسک و همچنین کمک هزینه حمل محصول به مراکز خرید نیز بهره‌مند می‌شوند. ثبت نام الکترونیکی کشت قراردادی نیز مزایای دیگری را برای کشاورزان فراهم می‌کند و فرآیند عقد قرارداد را آسان‌تر می‌کند. در سال زراعی جاری هدف گذاری شده برای کشت قراردادی در گروه غلات و دانه‌های روغنی بالغ بر ۵۶ هزار هکتار است و تاکنون بالغ بر ۲۲ هزار هکتار از سطح کشت پاییزه در این طرح قرار گرفته است. در سال زراعی آینده نیز با اجرای طرح زراعت قراردادی، انتظار می‌رود به استمرار خوداتکایی و رشد ساخت و ساز محصولات اساسی زراعت در کشت گندم و دانه‌های روغنی دست یابیم. کشاورزان می‌توانند از طریق سایت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، برنامه تلفن همراه کشت قراردادی را بارگیری و نصب کنند و در سامانه ثبت‌نام کنند تا از مزایای آن بهره‌مند شوند.

به گزارش دیجیاتور، محمود رضا آجودانی، مدیر امور زراعت سازمان جهاد زراعت استان تهران، گفت: مجریان دولتی (شرکت بازرگانی دولتی، سازمان تعاون روستایی و شرکت پشتیبانی امور دام) در راستای روابط حکومتی‌های حمایتی حکومت و اجرای برنامه‌های وزارت جهاد زراعت، طرح زراعت قراردادی در گروه غلات و دانه‌های روغنی را اجرایی می‌کنند.

وی تصریح کرد: خرید محصول تولیدی از کشاورزان توسط بخش دولتی ایران موجب کاهش ریسک ساخت و ساز و بازار و ثبات درآمد برای کشاورزان است که سود حاصل از اجرای این طرح نیز در راستای حفظ امنیت غذایی برای مردم است.

مدیر زراعت استان تهران از ابلاغ مزایای زراعت قراردادی خبر داد و گفت: کمک هزینه حمل محصول خریداری شده و پوشش ریسک فراگیر محصولات از جمله مزایای اجرای این قرارداد است.

وی بیان کرد: بهره بردارانی که اقدام به زراعت قراردادی کنند ضمن بهره‌مندی از ۲۰ درصد تخفیف پوشش ریسک محصول، کمک هزینه حمل محصول به مراکز خرید را نیز دریافت می‌کنند و به ازای هر یک تن محصول تحویلی به مراکز خرید تضمینی شرکت غله و خدمات بازرگانی، مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به کشاورزان پرداخت می‌شود.

آجودانی، به مزایای ثبت نام الکترونیکی کشت قراردادی اشاره کرد و گفت: تمامی فرآیند عقد قرارداد اعم از ثبت نام، دریافت استعلام از مراکز مختلف مانند ثبت احوال، بانک زراعت، پوشش ریسک و جهاد زراعت در این سامانه لحاظ شده تا کشاورزان در کوتاه‌ترین زمان اقدام به ثبت اطلاعات خود کنند.

مدیر زراعت استان تهران بیان کرد: در سال زراعی جاری هدف گذاری ابلاغ شده برای کشت قراردادی در گروه غلات و دانه‌های روغنی بالغ بر ۵۶ هزار هکتار دیده شده است که از یک ماه گذشته همزمان با ابلاغ تاکنون بالغ بر ۲۲ هزار هکتار از سطح کشت پاییزه در طرح زراعت قراردادی قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نیز انتظار می‌رود با توجه به اجرای طرح زراعت قراردادی، در کشت محصولات گندم و دانه‌های روغنی شاهد استمرار و ادامه خوداتکایی و دستیابی به جهش در رشد ساخت و ساز محصولات اساسی زراعت باشیم.

آجودانی اضافه کرد: کشاورزان می‌توانند از طریق مراجعه به سایت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به آدرس gtc.ir برنامه تلفن همراه کشت قراردادی را بر روی گوشی خود بارگیری و نصب کرده و در سامانه ثبت‌نام کنند تا از مزایای آن برخوردار شوند.


مجریان دولتی در راستای روابط حکومتی‌های حمایتی حکومت طرح زراعت قراردادی در گروه غلات و دانه‌های روغنی را اجرایی می‌کنند. خرید محصول تولیدی از کشاورزان توسط بخش دولتی موجب کاهش ریسک ساخت و ساز و بازار و ثبات درآمد برای کشاورزان است. مزایای اجرای این قرارداد شامل کمک هزینه حمل محصول، پوشش ریسک فراگیر محصولات و تخفیف پوشش ریسک محصول بهره‌بردارانی که اقدام به زراعت قراردادی می‌کنند. هدف گذاری ابلاغ شده برای کشت قراردادی در گروه غلات و دانه‌های روغنی بالغ بر ۵۶ هزار هکتار است که تاکنون بالغ بر ۲۲ هزار هکتار از سطح کشت پاییزه در طرح زراعت قراردادی قرار گرفته است. در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نیز انتظار می‌رود کشت محصولات گندم و دانه‌های روغنی با استمرار طرح زراعت قراردادی و خوداتکایی ادامه یابد و به جهش در رشد ساخت و ساز محصولات اساسی زراعت برسد. کشاورزان می‌توانند از طریق سایت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به آدرس gtc.ir برنامه تلفن همراه کشت قراردادی را بارگیری و نصب کرده و در سامانه ثبت‌نام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *