کدام پیامبر بزرگ هرگز ازدواج نکرد؟ | مفهوم و اسرار چیستان مذهبی

معماها و چیستان‌ها یکی از سرگرمی‌های مطرح در بین کودکان و بزرگسالان هستند. این معماها علاوه بر سرگرم کردن، می‌توانند به بهبود و تقویت قدرت هوش و تفکر کودکان کمک کنند. این‌ها همچنین یک روش جذاب برای آموزش مفاهیم جدید و در بعضی موارد، معماهای مذهبی همچون معمایی که از مذهب دین محمدی برداشت شده بود، مطرح می‌شوند. یکی از این معماها، پرسش این بود که کدام پیامبر هیچگاه ازدواج نکرده است. جواب این معمای مذهبی این است که حضرت عیسی علیه السلام، به عنوان یکی از پیامبران، در زمان زندگی خود به ازدواج نپرداخت. دلایل مختلفی برای عدم ازدواج این پیامبر بررسی شده و این موضوع به عوامل فرهنگی و محیطی زمان خود برمی‌گردد. البته این معما بیشتر برای تحلیل و تفکر در مورد شخصیت‌های مذهبی مطرح شده است.

چیستان ها و معماها یکی از جذاب ترین سرگرمی هایی کودکان و بزرگسالان می‌باشند که با کمک آن‌ها می‌توانیم قدرت هوش خود را محک بزنیم. علاوه بر این، این معماها روشی برای سرگرم کردن بچه ها و آموزش مفاهیم جدید به آن‌ها هستند. 

در ادامه با ما باشید تا با یک معمای مذهبی دیگر، اطلاعات شما را در این بخش به چالش بکشیم.

چیستان مذهبی: کدام پیامبر هرگز ازدواج نکرد؟

.

.

.

.

.

.

به نظر شما کدام پیامبر تمام عمر خود مجرد بود؟

.

.

.

.

.

آیا جواب این معما، تنها یک پیامبر است؟ 

.

.

.

.

آیا می‌توانید اسم یک یا چند پیامبر را بگویید که در دوزان زندگی خود فرصت ازدواج را پیدا نکردند؟

.

.

.

.

.

.

تسلیم نشو!

.

.

.

.

اگر نتوانستی به جواب برسی، پایین صفحه جواب معما نوشته شده است.

.

.

.

.

.

.

بیشتر بخوانید:  ۳۵ معمای قرآنی با جواب، برای کودکان و نوجوانان

جواب چیستان مذهبی: کدام پیامبر در طول زندگی خود هیچ وقت ازدواج نکرده است؟

جواب معمای مذهبی

حضرت عیسی علیه السلام یکی از پیامبران گرانقدر ما؛ در طول زندگی کوتاه خود هرگز ازدواج نکرد. 

البته طبق روایات علاوه بر حضرت عیسی علیه السلام،  حضرت یحیی علیه  نیز مجرد بود و هیچ وقت ازدواج نکرد. 

ازدواج امر پسندیده ای است که از سوی خدا بارها و بارهابر آن تاکید شده است. با اینحال این سوال مطرح می‌شود که چرا حضرت عیسی (ع) هیچ وقت ازدواج نکرده است.

اما باید بدانید ازدواج نکردن حضرت عیسی(ع) به این دلیل نبود که ایشان از ازدواج فراری بودند و مجردی را ترجیح می‌دانند؛ بلکه به این خاطر بود که این پیامبر عمرى كوتاه در زمین داشت، و حدود سى سال در ميان مردم روى زمين زندگى نمود، و در اين مدّت مشغول به تبليغ آيين الهی بود، و همیشه از نقطه اى به نقطه ديگر مهاجرت می‌کرد و مجالى براى ازدواج‏ نيافت.

علاوه بر این احتمال هم وجود داشت که اگر حضرت عيسي ازدواج مي‌كرد و داراي فرزند می‌شد؛ آن نسل به علت ولادت غير طبيعي جدشان عيسي(ع) مدعي خدازادگي مي‌شدند و این باعث تفرقه در بین مردم می‌شد.

همچنین شرایط فرهنگی دوران حضرت عیسی باعث می‌شد که ایشان از دنیا فاصله بگیرند و وقت خود را با معنویات بگذرانند. به همین خاطر هم حضرت عیسی و حضرت یحیی(ع) که هر دو در یک زمان و یک منطقه بودند و شرایط اجتماعی یکسانی داشتند؛ هیچکدام ازدواج نکردند.

بیشتر بخوانید: معمای کودکانه؛ انواع معماهای جالب برای کودکان

این معمای مذهبی را برای دوستان خود ارسال کنید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *