کدام فصل برای مسافرت به آنتالیا بهترین است؟

این مقاله به بررسی منابع آبی و هوای شهر آنتالیا و بهترین زمان برای مسافرت به این شهر می‌پردازد. منابع آبی و هوای شهر آنتالیا به طور کلی به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش، به سبب وجود دریای مدیترانه و تاثیرات مدیترانه‌ای بودن، معتدل و دلپذیر است. مقاله به بررسی فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان و ویژگی‌های هر یک از این فصول از نظر منابع آبی و هوا می‌پردازد. همچنین به دلایلی که هر فصل موجب جذابیت و جلب مسافران می‌شود نیز اشاره شده است. آخرین بخش مقاله به بررسی نکات مربوط به برگزاری فستیوال‌ها در آنتالیا پرداخته است. در پایان، معرفی شرکت آژانس هورام گشت و امکاناتی که این شرکت برای خرید تور آنتالیا فراهم می‌کند، آورده شده است.

 در ادامه قصد داریم به بررسی منابع آبی و هوای این شهر بپردازیم و با بهترین زمان مسافرت به آنتالیا آشنا شویم. 

بررسی منابع آبی و هوای آنتالیا

 برای بررسی منابع آبی و هوای این شهر قبل از خرید تور آنتالیا ابتدا بهتر است با موقعیت جغرافیایی آنتالیا آشنا شویم؛ این شهر ساحلی در جنوب غربی ترکیه قرار گرفته است و از جنوب به دریای مدیترانه متصل می‌شود؛ به همین دلیل منابع آبی و هوای این شهر تا حد زیادی مدیترانه‌ای است. اگر بخواهیم به صورت میانگین، دمای هوای آن را در طول سال بیان کنیم، از ۵ تا ۳۵ درجه متغیر است. همچنین در هر فصلی از سال، ویژگی‌هایی دارد که مسافران را به خود جذب می‌کند. حتی زمستان آن هم زیاد سرد نیست و هوای معتدلی دارد. 

 مسافرت به آنتالیا در فصل بهار

از آنجایی که در فصل بهار طبیعت نیز جان تازه‌ای می‌گیرد، جاذبه‌های طبیعی این شهر بسیار تماشایی‌تر از هر زمان دیگری هستند و خرید تور آنتالیا نوروز ۱۴۰۳ به شما توصیه می‌شود. مسافرانی که در بهار به این منطقه مسافرت می‌کنند، غرق زیبایی‌های طبیعت این شهر می‌شوند. به صورت کلی می‌توان گفت بهار آنتالیا علاوه‌بر منابع آبی و هوای خوب، زیبایی‌های بسیاری دارد؛ به همین دلیل فصل شلوغی است.

مسافرت به آنتالیا در فصل تابستان

فصل تابستان در آنتالیا گرم‌تر از سایر فصل‌ها است و دمای هوا تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. بیشتر روزهای این فصل، آفتابی است و میزان بارش نیز بسیار کم می‌شود. با‌وجود گرمایی که این فصل دارد، اما اگر به تفریحات آبی علاقه‌مند هستید، تابستان فصل مناسبی برای مسافرت به آنتالیا است. هرچقدر به روزهای پایانی تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، از گرمای هوا کاسته شده و منابع آبی و هوای این شهر نیز معتدل‌تر می‌شود. همچنین میزان بارش نیز افزایش می‌یابد. اگر به دنبال منابع آبی و هوای معتدل‌تری هستید و گرما را دوست ندارید، شهریورماه می‌تواند برای شما بهترین زمان مسافرت به آنتالیا باشد.

مسافرت به آنتالیا در فصل پاییز 

یکی از زیباترین فصل‌های سال در آنتالیا فصل پاییز است و داخل شهر و اطراف آن، طبیعت بسیار چشمگیری دارد. دمای هوا در این شهر نیز کمی نسبت به تابستان خنک‌تر می‌شود؛ اما خیلی سرد نیست‌‌. در اواخر پاییز، شاهد کاهش دمای محسوسی هستیم و میانگین هوا در روزهای پایانی پاییز به ۱۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. به‌صورت کلی، از آنجایی که در فصل پاییز این شهر، دمای هوا معتدل و خوب است و خبری از گرمای تابستان و سرمای زمستان نیست، گردشگران زیادی این زمان را برای مسافرت خود به استانبول انتخاب می‌کنند.

مسافرت به آنتالیا در فصل زمستان

فصل زمستان را می‌توان مرطوب‌ترین فصل سال در آنتالیا نامید. در این فصل، دمای هوا به صورت محسوسی کاهش می‌یابد و بارندگی به‌شدت زیاد می‌شود. بارش باران در زمستان آنتالیا در بیشتر مواقع، تند و همراه با رعد و برق است؛ البته گاهی نیز شاهد باران‌های آرام هستیم که چند روز طول می‌کشد. میانگین دمای هوا در این فصل در آنتالیا بین ۱۰ تا ۱۵ درجه است و مسافران کمتری به این شهر مسافرت می‌کنند. اگر به‌دنبال خلوت‌ترین زمان مسافرت به آنتالیا هستید و با سردی هوا مشکلی ندارید، فصل زمستان را برای این مسافرت انتخاب کنید.

ارزان ترین زمان مسافرت به آنتالیا 

زمستان ارزانترین زمان مسافرت به آنتالیا و خلوت‌ترین فصل مسافرت به این شهر است. البته فراموش نکنید که در این ایام از سال، هوا سرد و بارانی می‌شود و باید چند لباس گرم همراهتان داشته باشید. همچنین می‌توانید در زمستان آنتالیا به سراغ تفریحاتی نظیر بالن‌سواری، سورتمه‌سواری، ورزش‌های زمستانی روی برف و… بروید. همچنین می‌توانید در بهترین مراکز خرید آنتالیا قدم بزنید و هرچقدر که دوست دارید خرید کنید.

بهترین فصل مسافرت به آنتالیا از نظر فستیوال ها

در بیشتر مقاصد مسافرت و توریسم در جهان، فصل بهار بهترین فصل برگزاری فستیوال است؛ این مورد درباره آنتالیا نیز صدق می‌کند و شاهد برگزاری فستیوال‌های متعددی هستیم. به همین دلیل، بهترین زمان مسافرت به آنتالیا از نظر برگزاری جشنواره، فصل بهار است. در ادامه به چند فستیوال مهم که در این فصل برگزار می‌شود، اشاره خواهیم کرد.

  • فستیوال جهانی زنان اثر سینمایی‌ساز: در این فستیوال، بانوان اثر سینمایی‌ساز ترکیه‌ و دیگر کشورهای جهان، آثار هنری خود را ارائه می‌دهند. این جشنواره در فروردین‌ماه به مدت ۳ روز برگزار می‌شود و اهمیت بالایی دارد.

 فستیوال بین‌المللی مجسمه‌های شنی: این فستیوال هنری محبوبیت زیادی بین اهالی آثار خلاقانه در سراسر دنیا دارد و هر سال، یک موضوع خاص و جدید برای ساخت مجسمه‌ها و تندیس‌های شنی انتخاب می‌شود. زمان برگزاری این جشنواره در اردیبهشت‌ماه است.

  • کارناوال کمر: این جشنواره یکی از شادترین مراسم‌ آنتالیا است که در منطقه‌ مسافرت و توریسم کِمِر و در فروردین‌ماه برگزار می‌شود. در این فستیوال شاهد رقص، پایکوبی، آتش‌بازی و اجرای کنسرت‌های سنتی هستیم.
  • فستیوال جهانی باله و اپرای آسپندوس: این فستیوال مربوط به یک صحنه نمایش باستانی با قدمت ۲ هزار سال می‌شود و زمانی برای هنرنمایی رقص و نور است. فستیوال جهانی باله در اردیبهشت‌ماه برگزار می‎‌شود.
  • فستیوال پرتقال فینیکه: فینیکه نارنجی‌ترین جشنواره‌ آنتالیا است و حدود ۵۰ تن پرتقال در این فستیوال استفاده می‌شود. پرتقال‌های این جشنواره بسیار خوشمزه هستند و از اردیبهشت تا خرداد طول می‌کشد. 

بهترین فصل سفر به آنتالیا از نظر فستیوال ها

خرید تورهای آنتالیا از آژانس هورام گشت تاج

در این مطلب به بررسی بهترین زمان مسافرت به آنتالیا پرداختیم و با منابع آبی و هوای این شهر در فصل‌های مختلف آشنا شدیم. در پایان بهتر است به این نکته اشاره کنیم که انتخاب بهترین زمان برای تور آنتالیا به سلیقه شخصی و هدف شما از مسافرت نیز بستگی دارد؛ به عنوان مثال اگر به دنبال مسافرت در روزهای آفتابی هستید، به تفریحات آبی علاقه دارید و می‌خواهید در فستیوال‌های مختلف شرکت کنید، فصل بهار و سپس تابستان، بهترین انتخاب است.

اگر به دنبال تور آنتالیا با قیمت مناسب می‌گردید، ما به شما آژانس هورام گشت را معرفی می‌کنیم. در آژانس هورام گشت امکان خرید تور، بلیط و رزرو هتل‌های مطرح خارجی فراهم است تا تجربۀ شگفت‌انگیز و به‌یادماندنی مسافرت تا همیشه در ذهن شما نقش ببندد. برای خرید تور آنتالیا به سایت هورام گشت www.hooramgasht.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۳۰۰۰۰۶۴ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *