کاهش ۶۲ درصدی بازرگانی بین‌الملل چای به فارسی

کاهش ۶۲ درصدی واردات چای


تا کنون، بازرگانی بین‌الملل چای به ایران در ۱۰ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد کاهش یافته است. هند بزرگترین صادرکننده چای به ایران است و حدود ۵۲.۶ درصد از کل بازرگانی بین‌الملل را تشکیل می‌دهد. براساس آمار گمرک، نیاز سالانه بازار به ۸۰ تا ۸۵ هزار تن چای است، در حالی که در سال گذشته تقریباً ۱۱۱ هزار تن وارد شده است. امسال با توجه به بارش مناسب، ۳۴ هزار و ۵۳۵ تن چای در کشور ساخت و ساز شده است و در ۸ ماهه نخست سال بیش از ۲۸ هزار تن چای وارد شده است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، میزان بازرگانی بین‌الملل چای در ۱۰ ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد کاهش یافت. هند بزرگترین صادرکننده چای به ایران با حدود ۵۲.۶ درصد از کل بازرگانی بین‌الملل بوده است.

بر اساس آمار گمرک سال گذشته حدود ۱۱۱ هزار تن چای وارد شد در حالی که نیاز سالانه بازار بین ۸۰ تا ۸۵ هزار تن برآورد می‌شود. امسال با توجه به بارش مناسب ۳۴ هزار و ۵۳۵ تن چای در کشور ساخت و ساز و در ۸ ماهه نخست سال بیش از ۲۸ هزار تن چای وارد شد.


میزان بازرگانی بین‌الملل چای در ۱۰ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶۲ درصد کاهش یافت. هند بزرگترین صادرکننده چای به ایران بوده است. آمار گمرک نشان می‌دهد که سال گذشته حدود ۱۱۱ هزار تن چای وارد شده است، در حالی که نیاز سالانه بازار بین ۸۰ تا ۸۵ هزار تن تخمین زده می‌شود. در امسال با بارش مناسب ۳۴ هزار و ۵۳۵ تن چای در کشور ساخت و ساز شده و در ۸ ماهه نخست سال بیش از ۲۸ هزار تن چای وارد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *