کاهش ۱۰ درصدی تورم مسکن در شهر تهران منجر به کاهش نقطه به نقطه آن شد

کاهش ۲.۹ درصدی قیمت آپارتمان در «تهران»


گزارش جدید مرکز آمار نشان می‌دهد که تورم نقطه به نقطه آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران از ۴۶.۵ درصد در دی ماه امسال به ۳۶.۴ درصد در بهمن ماه کاهش یافته است، که نشان‌دهنده یک کاهش ۱۰ واحد درصدی طی یک ماه است. این کاهش تحت تأثیر تورم نقطه به نقطه و نرخ تورم سالانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران است که به ترتیب به عدد ٣٦, ٤ درصد و ٧٧, ٨ درصد رسیده‌اند و نشان می‌دهند که نرخ تورم سالانه نیز در این بازه زمانی کاهش یافته است.

به گزارش دیجیاتور، گزارش جدید مرکز آمار نشان می‌دهد تورم نقطه به نقطه آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران از ۴۶.۵ درصد در دی ماه امسال به ۳۶.۴ درصد در بهمن رسیده که کاهش ۱۰ واحد درصدی طی یک ماه را نشان می‌دهد.

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است. در بهمن ماه ١٤٠٢ تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٣٦, ٤ درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (٤٦.٥ درصد) ١٠.١ واحد درصد کاهش داشته است.

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل است. نرخ تورم سالانه بهمن ماه ١٤٠٢ آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٧٧, ٨ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٨٢.٨ درصد)، ۵ واحد درصد کاهش داشته است.


کاهش تورم آپارتمان‌های مسکونی در شهر تهران در بهمن ماه امسال در مقایسه با دی ماه، یک ماه قبل، حدود 10 درصد بوده و این کاهش از 46.5 درصد به 36.4 درصد رسیده است. از طرفی، در مقایسه با سال قبل، تورم نقطه به نقطه در بهمن ماه امسال حدود 10.1 درصد کاهش داشته و به 36.4 درصد رسیده است. همچنین در ارتباط با نرخ تورم سالانه آپارتمان‌های مسکونی در شهر تهران، نمودار نشان دهنده کاهش این نرخ از 82.8 درصد در ماه قبل به 77.8 درصد در بهمن ماه امسال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *