تخفیف قیمت مسکن تا اعیاد نوروز ۱۴۰۳

کاهش قیمت مسکن تا عید نوروز ۱۴۰۳


داوود بیگی نژاد، نایب رئیس اول اتحادیه املاک تهران، از وضعیت معاملاتی مسکن در مناطق مختلف تهران خبر داد. او اظهار داشت که بازار مسکن در حال حاضر در یکی از عمیق‌ترین رکودهای خود قرار دارد و تعداد معاملات در آبان‌ماه امسال به ۳ هزار و ۶۰۰ قرارداد رسیده است. او بر این باور است که این عدد برای خروج بازار مسکن از رکود باید حداقل به ۱۰ هزار قرارداد برسد. بیگی نژاد همچنین افزود که حجم معاملات در مقایسه با سال قبل حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است و پیش‌بینی می‌شود تا نوروز سال ۱۴۰۳ بازار مسکن با کاهش قیمت مواجه خواهد شد. در پایان، او اشاره کرد که متقاضیان بازار مسکن در حال حاضر به دنبال رهن و اجاره هستند.

داوود بیگی‌نژاد نایب رییس اول اتحادیه املاک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور در خصوص وضعیت معاملاتی مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران، گفت: بازار مسکن در یکی از عمیق‌ترین رکودهای خود به سرمی‌برد به طوری که در سامانه املاک و مستغلات، معاملات در آبان‌ماه امسال ۳ هزار و ۶۰۰ قرارداد بود. حداقل تعداد قراردادی که نشان دهنده خروج بازار مسکن از رکود است باید حداقل ۱۰ هزار قرارداد باشد.

نایب رییس اول اتحادیه املاک تهران در ادامه تاکید کرد: حجم معاملات به نسبت مشابه سال گذشته (۱۴۰۱) حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است و هفته گذشته تحرکات قیمتی که در بازار مسکن رخ داد نشان می‌دهد تا نوروز ۱۴۰۳ با کاهش قیمت در این بازار مواجه خواهیم شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: متقاضیان بازار مسکن هم اکنون با وجود رکود در خرید و فروش به دنبال رهن و اجاره هستند.


بازار مسکن در رکودی عمیق قرار دارد.
تعداد معاملات در سامانه املاک و مستغلات کاهش یافته است.
تحرکات قیمتی نشان می دهد که تا نوروز قیمت ها کاهش خواهند یافت.
متقاضیان بازار مسکن در حال حاضر به دنبال رهن و اجاره هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *