ژولیت بینوش مسئولیت ریاست آکادمی اثر سینمایی اروپا را بر عهده می‌گیرد

ژولیت بینوش ریاست آکادمی فیلم اروپا را بر عهده می‌گیرد


در این متن، اعلام شد که آگنیشکا هالند، رییس آکادمی اثر سینمایی اروپا تصمیم به کناره گیری گرفته است و جای خود را به ژولیت بینوش می‌دهد. مایک داونی، رییس هیات مدیره آکادمی، احترام و تقدیر خود را از هالند برای خدمات ارزشمندش اعلام کرده و تشکر کرده است. هالند قرار است اثر سینمایی بیوگرافی از زندگی کافکا را ساخت و ساز کند، در حالی که بینوش در حال انجام پروژه‌های خود با موفقیت در جشنواره‌ها شرکت می‌کند و جوایز مختلف را دریافت می‌کند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ورایتی، ژولیت بینوش رییس آکادمی اثر سینمایی اروپا می‌شود. این سمت افتخاری اولین بار در اختیار اینگمار برگمان بود که به عنوان اولین رییس آکادمی و از سوی ۴۰ عضو موسس آکادمی در سال ۱۹۸۹ انتخاب شد. ویم وندرس که سال ۱۹۹۶ جانشین برگمان شد تا سال ۲۰۲۰ خدمت کرد و در نهایت هالند عنوان اولین رییس زن آکادمی را از آن خود کرد. وی اکنون تصمیم به کناره‌گیری گرفته است.

مایک داونی رییس هیات مدیره آکادمی در بیانیه‌ای اعلام کرد به خواست آگنیشکا هالند احترام می‌گذارند و درک می‌کنند که داشتن مسؤولیت‌هایی در کنار اثر سینمایی‌سازی، هر چند الهام‌بخش و مهم، گاه می‌تواند مانع خلق آثار خلاقانه شود.

در این بیانیه از سوی آکادمی اثر سینمایی اروپا، از هالند برای حمایت فوق‌العاده، قدرت و دید قوی‌اش در تمام وظایفی که در ساختار آکادمی انجام داد، تشکر شده است.

جدیدترین اثر سینمایی هالند با عنوان «مرز سبز» که درباره مهاجرت است، برنده جایزه ویژه هیات داوران ونیز شد. وی در حال آماده شدن برای شروع فیلمبرداری اثر سینمایی بیوگرافی از زندگی کافکا نویسنده مشهور با عنوان «فرانتس» به تهیه کنندگی مایک داونی است.

ژولیت بینوش که سال‌ها عضو فعال آکادمی اثر سینمایی اروپا بوده است، پس از تایید رسمی نامزدی‌اش برای ریاست توسط اکثریت اعضای آکادمی، این سمت را از اول ماه مه برعهده می‌گیرد. وی با جدیدترین فیلمش با عنوان «طعم چیزها» در جشنواره کن در بخش رقابتی حضور داشت و اثر سینمایی جایزه بهترین کارگردانی را برای تران آن هونگ دریافت کرد. این اثر سینمایی نماینده فرانسه در اسکار بود. این بازیگر در سریال کوتاه «نگاه جدید» برای اپل تی‌وی پلاس در نقش کوکو شانل در کنار بن مندلسون بازی کرده است.


ژولیت بینوش به عنوان رییس آکادمی اثر سینمایی اروپا منصوب شد. ویم وندرس، پیشینه ریاست آکادمی را به پایان رساند. هالند، اولین رییس زن آکادمی شد. اکنون ویم وندرس تصمیم به کناره‌گیری گرفته است. مایک داونی احترام و تشکر خود را نسبت به آگنیشکا هالند اعلام کرد. آکادمی از هالند برای عملکرد برگزیده‌اش قدردانی کرد. اثر سینمایی جدید هالند با عنوان «مرز سبز» جایزه ویژه ونیز را برد. او در حال آماده شدن برای فیلمبرداری بیوگرافی کافکا است. ژولیت بینوش از اول ماه مه ریاست آکادمی را بر عهده خواهد داشت. او با اثر سینمایی «طعم چیزها» در جشنواره کن حضور داشته و جایزه بهترین کارگردانی را برای تران آن هونگ دریافت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *