ژاپن به عنوان پنجمین فاتح ماه شناخته می‌شود.

ژاپن پنجمین فاتح ماه شد


سازمان فضایی ژاپن (JAXA) اعلام کرد که لندر هوشمند SLIM پس از فرایند فرود 20 دقیقه‌ای روی سطح ماه فرود آمده و مخابرات با آن برقرار است. این لندر که پنل های خورشیدی آن کار نمی‌کنند، فقط به اندازه چند ساعت انرژی دارد. اما ابزار هم اکنون داده به زمین ارسال می‌کند. امیدواری های JAXA در داده‌کاوی‌های به دست آمده از فرایند فرود این لندر است تا بازتابی بر روی توانایی‌های این ابزار در رسیدن به نقطه مورد نظر برای فرود وجود داشته باشد. SLIM یکی از چند ماموریت ماه است که توسط حکومت و شرکت های خصوصی مختلف انجام شده است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ای اف پی، سازمان فضایی ژاپن(JAXA) اعلام کرد لندر هوشمند SLIM پس از گذراندن فرایند فرود ۲۰ دقیقه ای روی سطح ماه فرود آمده و مخابرات با آن نیز برقرار است.

هیتوشی کونیناکا یکی از مقامات JAXA اعلام کرد این لندر در حالی روی ماه فرود آمده که پنل های خورشیدی آن کار نمی کنند و فقط به اندازه چند ساعت انرژی دارد. او در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: احتمال کمی وجود دارد که باتری خورشیدی از کار افتاده باشد اما ممکن است ابزار رو به جهتی که برنامه ریزی شده، قرار نگرفته اند. اگر فرود لندر موفقیت آمیز نبود، با سرعت زیادی روی سطح سقوط می کرد. در این وضعیت تمام قابلیت های کاوشگر از بین می رفتند. اما ابزار هم اکنون داده به زمین ارسال می کند.

JAXA امیدوار است تا داده های به دست آمده طی فرایند فرود را تحلیل کند. این امر مشخص می کند آیا ابزار فضایی توانسته در ۱۰۰ متری نقطه در نظر گرفته شده برای فرود، روی سطح ماه بنشیند یا خیر. قرار بود SLIM روی دهانه ای در ماه فرود بیاید. این ابزار شامل دو کاوشگر بود که یکی از آنها حاوی سیستم انتقال دهنده و دیگری برای چرخیدن روی سطح ماه و ارسال تصاویر به زمین ساخته شده است.

این کاوشگر تغییر شکل دهنده و اندکی بزرگتر از یک توپ تنیس، توسط یک شرکت اسباب بازی ساخته شده است.

SLIM یکی از چند ماموریت ماه است که حکومت ها و شرکت های خصوصی مختلف انجام داده اند.


لندر هوشمند SLIM پس از فرود ۲۰ دقیقه ای روی سطح ماه فرود آمده است. ابزار همچنان داده ها را ارسال می کند. JAXA امیدوار است تا داده های به دست آمده را تحلیل کند و ببیند آیا SLIM توانسته در مکان مورد نظر برای فرود، روی سطح ماه بنشیند یا خیر. SLIM دارای دو کاوشگر است که یکی از آنها سیستم انتقال دهنده داشته و دیگری برای چرخیدن روی سطح ماه و ارسال تصاویر به زمین ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *