چیزهایی در تایلند که باید ببینید

تایلند، یکی از زیباترین کشورهای آسیایی است که با طبیعت فوق العاده، سواحل زیبا، معابد باشکوه، بازارهای محلی جذاب و غذاهای خوشمزه، گردشگران را به سوی خود جذب می کند. از جاذبه های توریستی تایلند می توان به پایتخت بانکوک، شهر سرگرمی پاتایا، دریاکنار دنج پوکت، جزایر زیبای سیمیلان، آبشار تی لا سو، دریاکنار میمون، دریاکنار کاتا، معبد فو و بازارهای واکینگ استریت و شناور بانکوک اشاره کرد. اگر به تجربه یک مسافرت خاطره انگیز به تایلند علاقه دارید، حتما از این جاذبه های فوق العاده دیدن کنید.

تایلند، یکی از زیباترین کشوهای آسیایی به شمار می‌رود که در جنوب غربی این قاره واقع شده است. طبیعت شگفت‌انگیز،‌ سواحل نیلگون، معابد باشکوه، بازاهای محلی جذاب و غذاهای خوشمزه، گردشگران را از سراسر دنیا به سوی تایلند می‌کشانند. از این جاذبه‌ها که بگذریم، مردم تایلند بسیار خونگرم هستند و همیشه لبخند به لب دارند. در مسافرت به این کشور، درس‌های فراوانی می‌آموزید. پیش از مسافرت بهتر است با جاهای دیدنی تایلند و شهرهای مهم آن آشنا شوید. اگر مقصد مسافرت بعدی شما تایلند است، مطالعه مقاله زیر را به‌هیچ‌وچه از دست ندهید.

۱. بانکوک؛ پایتخت تایلند

بانکوک یکی از مهم‌ترین شهرهای تایلند و پایتخت این کشور است. سواحل زیبا، طبیعت رویایی، معابد باشکوه، زندگی شبانه و غذاهای خیابانی ارزان، همگی از دلایل محبوبیت بانکوک در بین گردشگران تور تایلند نوروز ۱۴۰۳ هستند. از جاهای دیدنی تایلند بانکوک می‌توان به شهر آیوتا، بازار شناور، باغ‌وحش دوزیت، باغ باترفلای، معبد کوه طلایی و نگارخانه سلطنتی فیل اشاره کرد.

۲. پاتایا؛ شهر سرگرمی ها در تایلند

۳. پوکت؛ شهر سواحل دنج در تایلند

۴. جزایر سیمیلان؛ مجموعه جزایری زیبا در تایلند

جزایر سیمیلان در تایلند یکی از محبوب ترین سواحل تایلند است. این جزایر شامل ۹ نقطه دورافتاده زیبا با سواحل سفید و منابع آبی های آبی کریستالی می‌باشند. سیمیلان ها به عنوان یک مقصد غواصی معروف شناخته می‌شوند و به دلیل منابع آبی های بسیار شفاف و زندگی دریایی فراوان که در اینجا وجود دارد. با فعالیت های غواصی، شنا، کایاک و خوراکی های لذیذ محلی، جزایر سیمیلان تجربه‌ای فراموش نشدنی برای گردشگران فراهم می‌کند.

۵. دریاکنار میمون؛ تجربه غواصی در تایلند

دریاکنار میمون، واقع در نقطه دورافتاده فی فی، یکی از جاذبه های دیدنی تایلند است. این دریاکنار که شن‌های سفید‌رنگ زیبایی دارد، مکانی مناسب برای غواصی و آشنایی با دنیای زیر منابع آبی محسوب می‌شود. البته، جاذبه اصلی مانکی بیچ، میمون‌های کوچک و بزرگ آن هستند که در سراسر دریاکنار به چشم می‌خورند. اهالی دریاکنار میمون ارتباط بسیار خوبی با این حیوانات دارند و کاملا مسالمت‌آمیز کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

۶. آبشار تی لا سو؛ از مرتفع‌ترین آبشارهای تایلند

در فهرست زیباترین جاهای دیدنی تایلند، نوبت به معرفی آبشار تی لا سو رسیده است. این آبشار، واقع در پناهگاه حفاظت جانوران اوم پانگ، منظره بسیار زیبایی دارد و همه ساله، مقصد گردشگران از سراسر دنیا است. تی لاسو، یکی از بلندترین آبشارهای تایلند محسوب می‌شود و می‌توانید با استفاده از قایق یا با پای پیاده به آن دسترسی داشته باشید. اگر به‌دنبال کسب آرامش در دل طبیعت هستید، در مسافرت به تایلند، حتما از این آبشار زیبا دیدن کنید.

۷. دریاکنار کاتا در کشور تایلند

یکی از بهترین جاهای مسافرت و توریسم تایلند، دریاکنار کاتا در پوکت است. این دریاکنار به دلیل داشتن منابع آبی زلال و تمیز، درخت‌های نخل زیبا، ماسه‌های سفید، محل غذاخوری‌ها و اقامتگاه‌های متعدد به شهرت رسیده و در بین خانواده‌ها بسیار محبوب است. بهترین وعده‌های غذای سنتی و دریایی را می‌توانید در محل غذاخوری‌های کاتا تجربه کنید، در هتل‌های لوکس اقامت داشته باشید. این دریاکنار تقریبا در مرکز پوکت قرار دارد و به سایر دریاکنار‌های شهر نزدیک است.

۸. معبد فو؛ از قدیمی ترین معابد تایلند

در این بخش با یکی از عظیم‌ترین معابد بانکوک تایلند، یعنی معبد فو آشنا خواهید شد. ساخت این بنا در سال ۱۸۰۱ به اتمام رسید و با عنوان مدرسه طب سوزنی و ماساژ تایلندی آغاز به کار کرد؛ اما سپس به محل عبادت تبدیل شد. مجسمه‌های ریز و درشت بودا که ارتفاع بزرگ‌ترین آن‌ها به ۴۶ متر می‌رسد، از جاذبه‌های معبد فو هستند. معبد فو در کنار گراند پالاس قرار دارد و همه روزه از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۸:۳۰ به روی عموم باز است.

۹. بازار واکینگ استریت یکشنبه ها در تایلند

واکینگ استریت یکی از چند خیابان معروف تایلند است که هر هفته، روزهای یکشنبه، میزبان غرفه‌های متعدد می‌شود. بازار واکینگ استریت پوکت، بهترین مکان برای خرید صنایع دستی تایلند، اسباب‌بازی، میوه، سبزیجات و امتحان کردن غذاهای سنتی جنوب تایلند است. این بازار هر یکشنبه از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۲:۰۰ برپا می‌شود و همیشه مملو از جمعیت است.

۱۰. بازارهای شناور بانکوک تایلند

بانکوک، پایتخت تایلند، معروف به بازارهای شناور زیبا و جذاب خود است که یکی از جاذبه‌های مسافرت و توریسم برجسته این شهر محسوب می‌شود. این بازارها در کانال‌ها و رودخانه‌های شهر برگزار می‌شوند و تجربه خریدی منحصربه‌فرد را برای گردشگران ارائه می‌دهند. در این بازارها محصولات محلی، غذاهای سنتی، صنایع دستی و سوغاتی‌های منحصربه‌فرد به فروش می‌رسند. گردشگران می‌توانند با قایق‌های کوچک در این بازارها گشت زده و از تنوع و زیبایی کالاها لذت ببرند. این بازارها نشانی از میراث و زندگی روزمره مردم محلی بانکوک هستند و تجربه خریدی فراموش‌نشدنی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورند.

۱۱. بازار فی فی؛ از بهترین جاهای دیدنی تایلند

بازار فی فی، یکی از بهترین جاهای دیدنی کرابی تایلند است. این بازار واقع در نقطه دورافتاده کو فی فی، روستای تونسای، یک بازار معمولی نیست و از جاذبه‌های مسافرت و توریسم به شمار می‌رود. خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی، سبزیجات محلی و میوه‌های رنگارنگ را با قیمت مناسب و کیفیت مرغوب در بازار فی فی پیدا خواهید کرد. با گشت‌وگذار در این بازار، با میراث مردم کرابی بیشتر اشنا می‌شوید.

۱۲. دنیای زیر منابع آبی پاتایا در تایلند

دنیای زیر منابع آبی پاتایا، از مشهورترین آکواریوم‌های دنیا به شمار می‌رود. این آکواریوم که ۳.۸ میلیون لیتر منابع آبی را در مخرن‌های خود جای داده، محل نگهداری ۵۵۰۰ جانور آبزی از جمله کوسه، سفره‌ماهی، سمور دریایی، شیر‌ماهی و انواع لاک‌پشت است. آکواریوم دنیای زیر منابع آبی پاتایا در بزرگراه سوخومویت، نزدیک به مرکز خرید تسکو لوتوس قرار گرفته و همه روزه از ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰ باز است. اگر نمی‌خواهید در مسافرت به پاتایا، همه وقت خود را در سالن‌های ماساژ و مراکز خرید بگذرانید، حتما به سراغ دنیای زیر منابع آبی و جانوران شگفت‌انگیز آن بروید.

با تورهای هورام به سرزمین لبخندها مسافرت کنید

اگرچه جاهای دیدنی تایلند در وصف نمی‌گنجند و باید آن‌ها را از نزدیک ببینید؛ اما در این مقاله تلاش کردیم تا تعدادی از بهترین جاذبه‌های تایلند را به شما عزیزان معرفی کنیم. شما با خرید تور تایلند از هورام، بهترین خدمات به شما عرضه خواهد شد.
در آژانس هورام گشت، امکان خرید تور و رزرو هتل‌های خوب خارجی فراهم است تا تجربۀ شگفت‌انگیز مسافرت تا همیشه در ذهن شما نقش ببندد. برای خرید تور تایلند به سایت هورام گشت www.hooramgasht.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۳۰۰۰۰۶۴ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *