چگونه موهای خود را به روش صحیح شستشو دهیم تا آنها سالم و درخشان باقی بمانند؟

تمیز کردن برس‌های مو اغلب مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اما واقعیت این است که برس‌های مو مداوماً در معرض باکتری‌ها، آلاینده‌ها‌های محیطی، گرد و غبار، عرق، روغن‌ها و سلول‌های مرده پوستی قرار دارند. هر بار که از یک برس کثیف استفاده می‌کنید، دوباره آن تجمع چربی را روی موها و پوست سر خود برمی‌گردانید و به طور بالقوه موهایتان را چرب‌تر نشان می‌دهد و تجمع چربی روی برس مو شما می‌تواند برای رشد بیش از حد باکتری‌ها و مخمرها مفید باشد، بنابراین خطر عفونت وجود دارد. بهتر است هر دو تا چهار هفته یکبار برس مو را تمیز کرده و به موارد خاص نظیر استفاده از محصولات حالت دهنده، نرخ استفاده از برس و شستن موها توجه کنید. همچنین، هنگام تمیز کردن برس‌های مو، نوع موادی که از آن‌ها ساخته شده‌اند را در نظر بگیرید و دستورالعمل‌های مربوطه را دنبال کنید.

احتمالاً با اهمیت تمیز کردن برس‌های آرایشی خود آشنا هستید، اما به نظر می‌رسد که تمیز کردن برس‌های مو چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

حالا چرا تمیز کردن مرتب برس مو مهم است؟ زیرا شما مرتباً برس‌ موی خود را استفاده می‌کنید و آن‌‌ها به صورت مداوم در معرض باکتری‌ها، آلاینده‌ها‌های محیطی، گرد و غبار، عرق، روغن‌ها و سلول‌های مرده پوستی که روی مو و پوست سر شما یافت می‌شوند، هستند.

بیشتر بخوانید: ۲ روش آسان شستن براش با حفظ ظاهر اولیه |‌ عمر براش آرایشی خود را طولانی کنید!

واقعیت این است که هر بار که از یک برس کثیف استفاده می‌کنید، دوباره آن تجمع چربی را روی تارها و پوست سر خود برمی‌گردانید و به طور بالقوه موهایتان را چرب‌تر نشان می‌دهد و تجمع چربی روی برس مو شما می‌تواند برای رشد بیش از حد باکتری‌ها و مخمرها مفید باشد، بنابراین خطر عفونت وجود دارد.

تمیز کردن برس مو

هر چند وقت یکبار باید برس مو را تمیز کنید؟

برای این کار بهتر است منتظر نمانید تا برس شما کثیف به نظر برسد یا مو و رسوب روی آن قابل مشاهده باشد. به طور کلی، شما باید هر دو تا چهار هفته یکبار برس مو را تمیز کنید.

با این حال، بسته به میزان استفاده از محصولات حالت دهنده مثل تافت و کتیرا، تعداد دفعات استفاده از برس مو و شستن موهای خود، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، اگر روزانه شامپو می‌زنید و از برس عمدتاً روی موهای تازه شسته و تمیز استفاده می‌کنید، باید آن را کمتر از زمانی که دو بار در هفته شامپو می‌زنید و روزانه از برس روی موهای کثیف‌تر استفاده می‌کنید، بشویید.

هر چند وقت یکبار باید برس موی خود را تعویض کنید؟

بیشتر بخوانید:

بستگی به برس موی شما دارد. اگر موها یا شاخک‌های برس شما جدا می‌شوند، خم می‌شوند یا آسیب دیده‌اند، یا بدنه برس شما پوسته پوسته شده یا ترک می‌خورد، زمان تعویض آن فرا رسیده است.

نحوه تمیز کردن برس های پلاستیکی و فلزی:

این دستورالعمل ها را دنبال کنید تا انواع برس های پلاستیکی و فلزی را تمیز کنید:

مرحله ۱: تمام موها را از برس خود جدا کنید.

مرحله ۲: شامپوی روزانه خود را با منابع آبی گرم یا دو قاشق غذاخوری جوش شیرین با دو فنجان منابع آبی گرم در یک ظرف مخلوط کنید.

مرحله ۳: برس خود را زیر منابع آبی بگذارید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خیس بخورد.

مرحله ۴: با استفاده از یک مسواک نرم و تمیز، به آرامی بین شاخک ها را بشویید.

مرحله ۵: خوب بشویید و منابع آبی اضافی را تکان دهید.

مرحله ۶: برس خود را بگذارید تا کاملاً روی یک حوله دستی یا روی قفسه ظرف شما خشک شود. این می تواند از ۱۲ تا ۲۴ ساعت طول بکشد.

نحوه تمیز کردن برس های چوبی 

تمیز کردن برس چوبی نیاز به رویکرد کمی متفاوت دارد:

بیشتر بخوانید: 

مرحله ۱: همانطور که در بالا توضیح داده شد، تمام موها را از برس خود بردارید.

مرحله ۲: یک شامپوی ملایم را با منابع آبی گرم یا دو قاشق غذاخوری جوش شیرین با دو فنجان منابع آبی گرم در یک ظرف مخلوط کنید.

مرحله ۳: برس های چوبی را نباید در منابع آبی بگذارید. درعوض، آنها را به سرعت در منابع آبی گرم و صابون فرو برده و فورا خارج کنید. در مورد دسته‌های چوبی نیز احتیاط کنید، زیرا منابع آبی و صابون می‌تواند روی پوشش تأثیر بگذارد.

مرحله ۴: با استفاده از یک مسواک نرم و تمیز، به آرامی بین شاخک ها را بشویید.

مرحله ۵: منابع آبی اضافی را تکان دهید و برس خود را بر روی یک حوله دستی یا قفسه ظرفشویی خود بگذارید تا کاملا خشک شود.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *