صورتحساب الکترونیکی را کدام افراد می توانند درخواست کنند؟

چه کسانی مشمول صدور صورتحساب الکترونیکی هستند؟


معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که طبق مقررات تسهیل، اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی هستند. اما افرادی که فروش زیر 18 میلیارد تومان داشته و از صدور صورتحساب معاف هستند، می‌توانند از دستگاه‌های کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی برای صدور صورتحساب الکترونیکی خود استفاده کنند. نهاد مالی نیز فاکتورهای دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی را به صورتحساب الکترونیکی تبدیل می‌کند. همچنین، فروشندگان با نرخ وجوه دولتی و خدمات ثابت می‌توانند از این دستگاه‌ها برای صدور صورتحساب الکترونیکی استفاده کنند، اما فقط در صورت عرضه کالا یا خدمات تک نرخی یا کالا و خدمات با نرخ واحدی.

به گزارش دیجیاتور، اشکان هراتی معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی کشور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به صاحبان دستگاه‌های کارتخوان و مشمولان صدور صورتحساب الکترونیکی، گفت: به موجب مقررات تسهیل که در دی ماه سال جاری تصویب و نهایی شد، اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی هستند. با این حال، کسانی که تا سقف ۱۸ میلیارد تومان فروش داشته، یعنی به حدی نرسیده که بتوانند صورتحساب صادر کرده و به بیانی از صدور آن معاف هستند، می‌توانند تا پایان سال ۱۴۰۴ از دستگاه‌های کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی خود برای صدور صورتحساب الکترونیکی استفاده کنند و رسید دستگاه‌های کارتخوان برای این افراد به عنوان صورتحساب الکترونیکی تلقی می‌شود.

هراتی ادامه داد: نهاد مالی به موجب مقررات تسهیل، فاکتورهای دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی را به صورتحساب الکترونیکی تبدیل می‌کند.

معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به فروشندگان با نرخ وجوه دولتی و خدمات ثابت گفت: اشخاصی می‌توانند از دستگاه‌های کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی برای صدور صورت حساب الکترونیکی استفاده کنند که صرفاً کالا یا خدمات تک نرخی (با نرخ وجوه دولتی بر ارزش افزوده) می‌فروشند و یا کالا و خدمات با نرخ واحدی را عرضه کرده و به فروش می‌رسانند.


صدور صورتحساب الکترونیکی به صاحبان دستگاه‌های کارتخوان و مشمولان الزامی است. افراد با فروش زیر ۱۸ میلیارد تومان از دستگاه‌های کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی برای صدور صورتحساب الکترونیکی استفاده کنند. نهاد مالی فاکتورهای دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی را به صورتحساب الکترونیکی تبدیل می‌کند. صدور صورتحساب الکترونیکی توسط فروشندگان با نرخ وجوه دولتی و خدمات ثابت مجاز است. استفاده از دستگاه‌های کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی برای صدور صورت حساب الکترونیکی تنها برای فروش کالا یا خدمات تک نرخی یا با نرخ واحدی قابل قبول است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *