چه نوع معمای حاکم نوکر و خروس را از مرگ حتمی نجات می‌دهد؟

معمای حاکم و اعدام نوکر یکی از معماهای جالب و سرگرم کننده‌ای است که خواننده را به فکر فرو می‌برد. در این معما، حاکم به نوکر اعدام محکوم می‌شود اما او این فرصت را به نوکر می‌دهد که خودش را نجات دهد. نوکر باید یک خروس را به نحوی بکشد که اگر حاکم همان کار را به او انجام دهد، او را نتواند کشت. پاسخ صحیح به این معما این است که نوکر سر خروس را در دهان خودش فرو برده و خروس را خفه کرده است، اما حاکم نمی‌تواند سر خروس را در دهان نوکر بگذارد و او را خفه کند. این نوع مرگ می‌تواند نوکر را زنده نگه دارد. اینگونه معماها و چیستان‌ها می‌توانند تفکر و ذهن انسان را تقویت کرده و آماده رویارویی با مشکلات و تصمیمات مهم کنند.

معمای حاکم و اعدام نوکر یکی از معماهای جالب و سرگرم کننده‌ای است که خواننده را به فکر فرو خواهد برد. شما باید بتوانید طوری استدلال کنید که به پاسخ صحیح معما برسید. به نظر شما معمای زیر چگونه حل خواهد شد؟

معمای حاکم و انتخاب نوع مرگ

روزی حاكمی سنگ دل بر نوكر بیچاره خویش خشم گرفت و اورا به اعدام محكوم نمود. از طرفی برای اینكه لطفی هم بكنه یه خروس به نوكر داد و گفت هر گونه كه خروس را بكشی من هم همان گونه تو را میكشم اگر آن را سر ببری منهم شما را سر میبرم اگر آنرا تكه تكه كنی من هم تورا تكه تكه میكنم و….. اما اگر خروس را طوری بكشی كه ما نتوانیم آنوقت شما آزادید.

بیشتر بخوانید: چیستان | اسم میوه سه حرفی به جز موز؟!

.

.

.

.

.

.

.

عجله نکنید بیشتر فکر کنید تا به جواب درست برسید

.

.

.

.

.

.

استدلال شما برای حل این معما چیست؟ چه نوع مرگی می‌تواند نوکر را زنده نگهدارد؟

.

.

.

.

.

پاسخ صحیح به شرح زیر است:

نوكر سر خروس رو كرد تو دهن خودش فرو برد و اونو خفه كرد اما اونا نمیتوانستند سر نوكر را در دهان دیگری فرو نام تجاری و نوكر را خفه كنند.

استدلال شما برای حل این معما چه بود؟ آیا می‌توانید نوع مرگ دیگری برای خروس بیابید که نوکر بتواند به زندگیش ادامه دهد؟

بیشتر بخوانید: اگه باهوشی زود جواب بده | به جز قم، اسم شهر دو حرفی داریم؟

انجام روزانه و مداوم معماها و چیستان‌های تصویری می‌تواند خواننده را از بروز بیماری ‌های زوال عقل همچون آلزایمر مصون بدارد. اینگونه سوالات هوش ذهن و قدرت تفکر کودکان را تقویت کرده و آن‌ها را برای رویارویی با مشکلات و تصمیمات مهم آماده می‌نماید.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و دیگر کاربران دیجیاتور به اشتراک گذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *