چه روشی برای نگهداری بهترین نان است؟

نگهداری نان تست یک موضوع مهم است که اغلب خانه‌داران با آن مواجه هستند. بهترین روش برای نگهداری نان تست، قرار دادن آن در یک جای تاریک، خشک و محیط کنترل شده است که از رطوبت محافظت می‌کند. هرگز نباید نان تست را در محیطی با دمای بالا قرار داد و همچنین نگهداری آن در یخچال توصیه نمی‌شود، زیرا رطوبت را از بین می‌برد و به نان ضرر می‌رساند. بهترین گزینه برای افزایش ماندگاری نان تست، قرار دادن آن در فریزر است، اما پس از ذوب شدن یخ نان، دوباره آن را درون فریزر قرار ندهید. با رعایت این نکات، می‌توانید ماندگاری نان تست را بهبود بخشید و از هدر رفتن آن جلوگیری کنید.

وقتی به سراغ کیسه نان تست می‌روید، هیچ چیز وحشتناک‌تر از این نیست که بفهمید کپک زده است و حالا مجبور هستید آن را دور بریزید. کپک نان تست تا میزان زیادی به محل نگهداری نان بستگی دارد. برخی از افراد نان تست را در جانانی قرار می‌دهند، برخی دیگر در پیشخوان آشپزخانه، در حالی که برخی نان تست را در یخچال می‌گذارند.

 با اینحال کدام راه بهترین است؟

بهترین روش برای نگهداری نان تست

روش برای نگهداری نان تست

بیشتر بخوانید:  مدرنیته در نگهداری نان با این ۲۳ مدل جا نانی شیک و خاص

جانانی یک محیط کنترل شده، تاریک و خشک است که نان را تازه‌تر نگه می‌دارد و خطر رطوبت را حذف خواهد کرد. لازم نیست نان را در یک کیسه زیپ دار یا ظرف دربسته قرار دهید. چون در این صورت جریان هوا به طور کلی وجود ندارد.

از آنجایی که کپک در دمای بالا رشد می‌کند، هرگز نباید نان را بالای یخچال یا نزدیک اجاق گاز قرار دهید. با این حال، اگر یک هفته طول می‌کشد تا نان را تمام کنید، نگهداری آن در فریزر گزینه بهتری است.

بیشتر بخوانید:  روش صحیح نگهداری نان در منزل و نکات مهم

ماندگاری نان تست چقدر است؟

به طور کلی، نان تست حاوی مواد افزودنی است که زمان بیشتری نسبت به نان‌های خانگی یا دست ساز، تازه می‌ماند، اما مواد تشکیل دهنده آن با توجه به نام تجاری متفاوت هستند. اگز بسته نان تست را در یک مکان خشک و خنک نگهداری کنید، پنج تا هفت روز دوام می‌آورد.

آیا می‌توانید نان تست را در یخچال نگهداری کنید؟

قرار دادن نان تست در یخچال از نظر تازگی توصیه نمی‌شود، زیرا نان را خشک کرده و رطوبت را از بین می‌برد و نان بیات خواهد شد.

با این حال اگر نمی‌توانید در هفت روز تمام نان را بخورید، قرار دادن در یخچال روش خوبی برای افزایش ماندگاری نان است.

شما می‌توانید تا چندین ماه  نان تست را در فریزر قرار دهید، به شرطی که در یک ظرف در بسته باشد. سپس، آن را از فریزر بیرون بیاورید و صبر کنید تا یخش منابع آبی شود و بدر نهایت آن را در تستر رشته کنید.

با این حال، پس از ذوب شدن یخ نان؛ دوباره آن را درون فریزر قرار ندهید.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و دیگر کاربران دیجیاتور به اشتراک گذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *