چطور می‌توان شماره شبا را استعلام کرد؟

شماره شبا یک شناسه ۲۴ رقمی است که مشخصات حساب بانکی شما را داخل خودش دارد. نام بانک ۲ رقم، نام شعبه ۳رقم، شماره حساب ۱۰رقم و شماره کاربر ۹ این کد ۲۴ عددی را تشکیل می‌دهند. هر حساب بانکی در ایران یک شماره شبا دارد که می‌توان آنرا از طریق مراجعه به شعبه بانک، دستگاه خودپرداز یا سایت‌هایی که کار تبدیل شماره کارت به شماره شبا دریافت کرده‌اند، دریافت کرد. استعلام شبا یکی از راه‌های اطمینان از صحت اطلاعات حساب بانکی مقصد است. با استعلام شبا، می‌توان از فعال بودن حساب، درست بودن نام و نام خانوادگی صاحب حساب و کد بانک و شعبه افتتاح‌کننده حساب مطلع شد. به‌عنوان مثال، برای دریافت شماره شبا بانک ملی، کافی است به سایت رده رفته و وارد حساب کاربری خود شوید، سپس در بخش تبدیل‌های شبا، شماره حساب را وارد کرده و پس از زدن دکمه «تبدیل»، تمام اطلاعات حساب بانکی خود را مشاهده کنید.

شماره شبا چیست؟

شماره شبا یک شناسه ۲۴ رقمی است که مشخصات حساب بانکی شما را داخل خودش دارد. نام بانک ۲ رقم، نام شعبه ۳رقم، شماره حساب ۱۰رقم و شماره کاربر ۹ این کد ۲۴ عددی را تشکیل می‌دهند.

اهمیت استعلام شماره شبا

هر حساب بانکی در ایران یک شماره شبا دارد. شماره شبا را می‌توان از طریق مراجعه به شعبه بانک، دستگاه خودپرداز یا سایت‌هایی که کار تبدیل شماره کارت به شماره شبا دریافت کرد. استعلام شبا یکی از راه‌های اطمینان از صحت اطلاعات حساب بانکی مقصد است. با استعلام شبا، می‌توان از فعال بودن حساب، درست بودن نام و نام خانوادگی صاحب حساب و کد بانک و شعبه افتتاح‌کننده حساب مطلع شد. اگر قصد استعلام شبا دارید، یکی از بهترین راه‌ها، رفتن به بخش «استعلام شبا» سایت رده است. سایت رده امکان استعلام شماره شبا ۳۲بانک ایرانی را در سایتش فراهم کرده است.

دریافت شماره شبای بانک ملی

  1. برای گرفتن شماره شبا بانک ملی، کافی است وارد حساب کاربری‌ خودتان در سایت رده شوید. شماره موبایل خودتان را وارد و کد یکبار مصرف . به همین راحتی و در کمتر از چند ثانیه وارد حساب کاربری سایت رده می‌شوید.
  2. بعد از ورود به حساب کاربری، قسمت‌های مختلفی مانند تبدیل‌های شبا، استعلام تسهیلات و استعلام چک برگشتی در سایت رده قابل دسترس شما خواهد بود. برای گرفتن شماره شبای ملی، باید وارد بخش تبدیل‌های شبا شوید.
  3. بعد از ورود به بخش تبدیل‌های شبا، امکاناتی مانند تبدیل شماره کارت به شبا، شماره کارت به شماره حساب و استعلام شماره شبا وجود دارد. برای گرفتن شماره شبا باید روی قسمت «کارت به شبا» یا «حساب به شبا» بزنید. بعد هم در کادر خالی، شماره کارت یا حساب‌ را وارد کنید و در آخر دکمه «تبدیل» را لمس کنید.
  4. بعد از زدن دکمه «تبدیل»، تمام اطلاعات حساب بانکی مانند شماره ۲۴ رقمی شبا، شماره کارت، شماره حساب، نام و نام خانوادگی صاحب حساب و البته فعال یا غیرفعال بودن حساب به شما نمایش داده می‌شود.

گرفتن شماره شبای بانک فروش خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *