چشم‌انداز فروش خارجی پنجاه میلیون دلاری به سوریه در سال ۱۴۰۳

چشم‌انداز صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری به سوریه در ۱۴۰۳


مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه بازرگانی ایران، عبدالامیر ربیهاوی، اعلام کرده است که برای افزایش حجم بازرگانی با سوریه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های منظمی انجام شده است، از جمله برگزاری همایش‌های اطلاع‌رسانی و احیای نمایشگاه‌های بین‌المللی. او همچنین اعلام کرده که از هدف تحقق فروش خارجی ۵۰۰ میلیون دلاری به سوریه در اولین سال برنامه (۱۴۰۳) پیگیری می‌شود و برنامه‌هایی برای احیای هیأت‌های تجاری، ایجاد مراکز تجاری و اعزام رایزن بازرگانی نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش دیجیاتور، بر اساس اعلام سازمان توسعه بازرگانی ایران، عبدالامیر ربیهاوی، مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه بازرگانی ایران با اشاره به نقشه راه توسعه فروش خارجی به سوریه، گفت: به منظور افزایش حجم بازرگانی به سوریه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های منظمی انجام شده است که مهم‌ترین این برنامه‌ها عبارت از برگزاری همایش اطلاع‌رسانی جهت ابهام‌زدایی و ترغیب فعالان مالی برای رونق بازرگانی در دو کشور و تلاش برای احیای نمایشگاه‌های بین‌المللی و اختصاصی (۵ نمایشگاه) است.

این مقام مسئول با تاکید بر احیای هیأت‌های تجاری همزمان با برگزاری نمایشگاه‌های داخلی، افزود: برنامه فعال کردن دو مرکز تجاری در سوریه و همچنین برنامه اعزام رایزن بازرگانی در سال ۱۴۰۳ در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

مدیر کل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه بازرگانی با اشاره به دعوت مقامات و فعالان مالی سوریه برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو، افزود: تلاش داریم در اکسپوی سال آینده با برگزاری جلسات B2B و بازدیدهای جانبی زمینه‌های توسعه بازرگانی با این کشور را فراهم کنیم؛ همچنین تشکیل کمیته‌های عالی صنعتی در چارچوب توافق‌نامه بازرگانی آزاد در دستور کار قرار گرفته است. ربیهاوی در پایان هدف از این برنامه‌ریزی‌ها را تحقق فروش خارجی ۵۰۰ میلیون دلاری به سوریه در اولین سال برنامه (۱۴۰۳) عنوان کرد.


تلاش برای افزایش حجم بازرگانی به سوریه
برنامه‌ریزی‌های منظم برای توسعه بازرگانی
افزایش رونق بازرگانی در دو کشور
انجام اقدامات جهت احیای نمایشگاه‌های بین‌المللی
برگزاری همایش اطلاع‌رسانی جهت ترغیب فعالان مالی
احیای هیأت‌های تجاری همزمان با برگزاری نمایشگاه‌های داخلی
برنامه اعزام رایزن بازرگانی در سال ۱۴۰۳
دعوت مقامات و فعالان مالی سوریه برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو
برگزاری جلسات B2B و بازدیدهای جانبی در اکسپو
تشکیل کمیته‌های عالی صنعتی در چارچوب توافق‌نامه بازرگانی آزاد
هدف از برنامه‌ریزی‌ها تحقق فروش خارجی ۵۰۰ میلیون دلاری به سوریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *