تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

پیام تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

0 نظر


محمد اله یاری فومنی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، در پیامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی، تاثیر صحنه نمایش بر جوامع و اهمیت این آثار خلاقانه در میراث ایران تاکید کرد. او به ارزش تشکیل روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم کشور اشاره کرد و نقش بنیاد رودکی در ارتقای میراث و آثار خلاقانه صحنه نمایش را بیان کرد. این بنیاد با فضای مناسب و تجهیزات کامل، برای هنرمندان فرصتی برای اجرای آثار نمایشی فراهم کرده است و امیدوار است که با توجه به اهمیت فرهنگی حکومت مردمی، آثار خلاقانه نمایشی ایرانی و اسلامی، توجه بیشتری بیابد و در ترویج میراث و مطالعات تاریخی ملت نقش موثری داشته باشد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ارتباطات سازمانی بنیاد فرهنگی هنری رودکی، محمد اله یاری فومنی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در پیامی هفتم فرودین مصادف با روز ملی هنرهای نمایشی را تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

«صحنه نمایش آینه‌ای است که همواره در طول مطالعات تاریخی بازتابی قوی از جوامع ارائه کرده و در کشور ما نیز از دیرباز تا کنون این آثار خلاقانه جلوه و ظهور خاصی داشته است.

هفتم فروردین‌ مطابق با ۲۷ مارس، روز جهانی صحنه نمایش، از سال ۹۶ به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است.

تقارن این روز با ایام نوروز ایرانی و همچنین ماه مبارک رمضان در چرخش ایام را به فال نیک می گیریم؛ چرا که هنرهای نمایشی آئینه و تبلور ایران پرعزت و خانواده هنرمندان صحنه نمایش روایت‌گر مطالعات تاریخی و هویت پر مهر و ایمان مستحکم مردمان این سرزمین اسلامی هستند.

بنیاد رودکی به عنوان مجموعه‌ای که یکی ازرسالت های خود را ارتقای سطح میراث عمومی جامعه و آثار خلاقانه والای صحنه نمایش و خدمت‌رسانی هرچه بیش‌تر به هنرمندان این رشته می‌داند، تلاش کرده تا همان‌طور که در مصوبه شورای‌عالی تحول اساسی فرهنگی آمده است، این آثار خلاقانه را به عنوان مقوم میراث و بسترساز ارتقای میراث عمومی جامعه در اولویت‌ خود و بخش‌های زیر مجموعه‌اش قرار دهد.

بدون تردید بنیاد رودکی با امکانات و تجهیزات کم نظیرش یکی از مکان‌های شاخص اجرای آثار فاخر نمایشی در ایران است و برای هنرمندان حوزه نمایش که سال‌های متمادی در این وادی تلاش کرده و کسب تجربه کرده‌اند، مکانی ایده آل است که برای اجرای هنرنمایش فاخرمد نظر دارند.

سالن اصلی تالار وحدت، برج آزادی، تالار حافظ و تالار فردوسی زیرمجموعه‌های بنیاد رودکی هستند که امکان اجرای آثار نمایشی متنوعی را برای هنرمندان فراهم کرده است.

امید است با سرلوحه قراردادن شعار عدالت فرهنگی حکومت مردمی با حضور اهالی فرهیخته میراث و آثار خلاقانه شاهد جلوه‌های باشکوه آثار خلاقانه نمایش ایرانی و اسلامی در ستایش اندیشه و میراث و مطالعات تاریخی این ملت پرافتخار باشیم.»


محمد اله یاری فومنی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در پیامی هفتم فرودین مصادف با روز ملی هنرهای نمایشی را تبریک گفت. صحنه نمایش آینه‌ای است که همواره در طول مطالعات تاریخی بازتابی قوی از جوامع ارائه کرده و در کشور ما نیز از دیرباز تا کنون این آثار خلاقانه جلوه و ظهور خاصی داشته است. هفتم فروردین‌ مطابق با ۲۷ مارس، روز جهانی صحنه نمایش، از سال ۹۶ به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است. تقارن این روز با ایام نوروز ایرانی و همچنین ماه مبارک رمضان در چرخش ایام را به فال نیک می گیریم؛ چرا که هنرهای نمایشی آئینه و تبلور ایران پرعزت و خانواده هنرمندان صحنه نمایش روایت‌گر مطالعات تاریخی و هویت پر مهر و ایمان مستحکم مردمان این سرزمین اسلامی هستند. بنیاد رودکی به عنوان مجموعه‌ای که یکی ازرسالت های خود را ارتقای سطح میراث عمومی جامعه و آثار خلاقانه والای صحنه نمایش و خدمت‌رسانی هرچه بیش‌تر به هنرمندان این رشته می‌داند، تلاش کرده تا همان‌طور که در مصوبه شورای‌عالی تحول اساسی فرهنگی آمده است، این آثار خلاقانه را به عنوان مقوم میراث و بسترساز ارتقای میراث عمومی جامعه در اولویت‌ خود و بخش‌های زیر مجموعه‌اش قرار دهد. بدون تردید بنیاد رودکی با امکانات و تجهیزات کم نظیرش یکی از مکان‌های شاخص اجرای آثار فاخر نمایشی در ایران است و برای هنرمندان حوزه نمایش که سال‌های متمادی در این وادی تلاش کرده و کسب تجربه کرده‌اند، مکانی ایده آل است که برای اجرای هنرنمایش فاخرمد نظر دارند. سالن اصلی تالار وحدت، برج آزادی، تالار حافظ و تالار فردوسی زیرمجموعه‌های بنیاد رودکی هستند که امکان اجرای آثار نمایشی متنوعی را برای هنرمندان فراهم کرده است. امید است با سرلوحه قراردادن شعار عدالت فرهنگی حکومت مردمی با حضور اهالی فرهیخته میراث و آثار خلاقانه شاهد جلوه‌های باشکوه آثار خلاقانه نمایش ایرانی و اسلامی در ستایش اندیشه و میراث و مطالعات تاریخی این ملت پرافتخار باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *