پول پاشي خفيانه گوگل به برخي انتشارات

گوگل ۷۰۰میلیون دلار جریمه می‌دهد/ افزایش رقابت در پلی استور


گوگل به هزار دلار قرارداد برای پروژه های سواد رسانه ای در اطرافیانی پرداخت کرده است. این برنامه ابزارهای AI مولد جدید را معرفی می کند که احتمالاً برای شرکت گامی جنجالی است. تعداد محدودی از ناشران در این برنامه شرکت کرده اند و هر سال مبلغ 5 رقمی دریافت می کنند. این ناشران می توانند بدون فاش کردن استفاده از AI، گزارش ها را بهبود ببخشند و محتوای خود را ساخت و ساز کنند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از انگجت، ارزش سالانه این قراردادها به چند ده هزار دلار می رسد و بخشی از برنامه 6 ساله گوگل به نام Google News Initiative (GNI) هستند که برای پروژه های سواد رسانه ای، ابزارهای صحت سنجی و دیگر منابع برای رسانه ها برنامه‌ریزی مالی تامین می کند. اما این اقدام درباره ابزارهای AI مولد جدید و احتمالا گامی جنجالی برای شرکت به حساب می آید.

به نوشته نشریه Adweek این برنامه هم اکنون تعداد محدودی از ناشران را هدف گرفته است. در بخشی از گزارش نشریه آمده است: ابزارهای بتا(آزمایشی) به ناشران با منابع اندک امکان می دهد با نمایه گذاری گزارش های جدیدا منتشر شده توسط سازمان های دیگر مانند آژانس های دولتی و رسانه های دیگر به طور کارآمدتری این گزارش ها را تجمیع و در مرحله بعد با خلاصه سازی آنها یک گزارش جدید منتشر کنند.

هنوز مشخص نیست دقیقا کدام ناشران تحت چنین قراردادهایی از گوگل برنامه‌ریزی مالی دریافت کرده اند اما طبق گزارش تازه منتشر شده آنها سالانه مبلغی 5 رقمی دریافت می کنند.

نکته مهم آن است که ناشران شرکت کننده در این برنامه لازم نیست استفاده از AI در ساخت و ساز محتوا را فاش کنند و از سوی دیگر ناشران ملزم نشده اند به وب سایت هایی که اطلاعات آنها جمع آوری شده نیز اطلاع دهند از محتوایشان برای ساخت و ساز مقالات نوشته شده با AI استفاده کرده اند.


برنامه Google News Initiative به ناشران برنامه‌ریزی مالی اختصاص می دهد تا محتوای جدیدتر و کارآمدتری را ارائه دهند. ناشران بخشی از این برنامه هستند و دریافت مبالغ سالانه 5 رقمی از گوگل می شوند. برنامه به این ناشران ابزارهای بتا ارائه می دهد که با استفاده از آنها می توانند گزارش های جدید را بهتر تجمیع و خلاصه کنند. ناشران ملزم به استفاده از AI در ساخت و ساز محتوا نیستند و نیازی به افشای این موضوع نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *