پرداخت ۱۴.۷ درصد تسهیلات از محل تبصره ۱۸

پرداخت ۱۴.۷ همت تسهیلات از محل تبصره ۱۸


با توجه به اجرای تبصره (۱۸) مقررات برنامه‌ریزی مالی سال ۱۴۰۱، جلسه بررسی وضعیت عملکرد مؤسسات عامل در پرداخت تسهیلات توسط وزارت مالی در محل سالن جهاد مالی برگزار شد. در این جلسه، اتصال سامانه‌ها به سامانه جامع تسهیلات تبصره (۱۸) و تدابیر لازم برای یکپارچه‌سازی اطلاعات تسهیلات اشتغال کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. از شروع کارسازی این تبصره تا کنون، بیش از ۱۴۷ هزار میلیارد ریال برای ۱۱۳۴۵ طرح در سراسر کشور پرداخت شده است.

به گزارش دیجیاتور، در راستای حمایت از ساخت و ساز و اشتغال با تاکید بر توسعه متوازن، تکمیل زنجیره‌های ارزش در کشور، رونق بخشیدن به ساخت و ساز، تقویت مشارکت مردم در دانش مالی و احیای ظرفیت‌های راکد و نیمه‌کاره و در راستای اجرای تبصره (۱۸) مقررات برنامه‌ریزی مالی سال ۱۴۰۱، جلسه ششم بررسی وضعیت عملکرد مؤسسات عامل روز دوشنبه در محل سالن جهاد مالی وزارت امور مالی و دارایی و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات عامل طرف قرارداد تبصره (۱۸) مقررات برنامه‌ریزی مالی سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

در این جلسه ضمن بررسی وضعیت عملکرد مؤسسات عامل در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸، پیرامون موضوع اتصال سامانه‌های دستگاه‌ها و مؤسسات عامل به سامانه جامع تسهیلات تبصره (۱۸) وزارت دانش مالی که به منظور رصد و یکپارچه‌سازی اطلاعات تسهیلات اشتغال کشور در حال طراحی است، تبادل نظر شد و قرار شد دستگاه‌های اجرایی عامل در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

گفتنی است، از محل تبصره (۱۸) مقررات برنامه‌ریزی مالی سال ۱۴۰۱ که از انتهای مهرماه سال ۱۴۰۲ کارسازی آن آغاز شده، تاکنون مبلغی بالغ بر ۱۴۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات به تعداد ۱۱۳۴۵ طرح در کل کشور پرداخت شده است.


پرداخت تسهیلات به طرح‌های مختلف در کشور با هدف توسعه و اشتغال انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *