پرداخت ۳۰ هزار میلیارد تومان به مطالبات پیمانکاران تولیدی برق

پرداخت ٣٠ هزار میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران صنعت برق


وزارت نیرو اعلام کرده است که به دلیل حمایت‌های حکومت و پشتیبانی پارلمان، 30 هزار میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران، تولیدکنندگان برق و تأمین‌کنندگان تجهیزات تولیدی برق پرداخت خواهد شد. با تصویب حکومت، لایحه‌ای دو فوریتی به تصویب نمایندگان مجلس رسیده و مقرر شده است که این مبلغ در قالب اسناد خزانه اسلامی به توانیر پرداخت شود. رئیس هیأت مدیره شرکت توانیر هم اظهار کرده است که کارهای عملیاتی جهت تسویه حساب با مطالبات بخش خصوصی تولیدی برق در حال انجام است و انتظار می‌رود که این فرآیند تا پایان فروردین سال آینده به اتمام برسد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی، پرداخت ٣٠ هزار میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران، ساخت و ساز کنندگان برق و تأمین کنندگان تجهیزات تولیدی برق را در پی حمایت‌های حکومت سیزدهم و پشتیبانی پارلمان عنوان کرد که با پیشنهاد وزارت نیرو و تصویب حکومت، لایحه‌ای دو فوریتی در جهت الحاق یک بند به تبصره ٥ مقررات برنامه‌ریزی مالی سال ١٤٠٢ به تصویب نمایندگان مجلس رسید و مقرر شد به میزان ٣٠ هزار میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه اسلامی بابت تادیه بدهی حکومت به توانیر، جهت پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران و تأمین کنندگان تولیدی برق انتشار یابد.

وی با اشاره به انتشار اسناد خزانه با هماهنگی سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی و وزارت دانش مالی و دارایی، ابراز امیدواری کرد بخشی از مطالبات پیمانکاران و تأمین کنندگان تولیدی برق در شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای به زودی پرداخت شود.

رئیس هیأت مدیره شرکت توانیر تصریح کرد: در این خصوص کارهای عملیاتی و ابلاغ اعتبار به شرکت‌های زیرمجموعه انجام شده و انتظار می‌رود عملیات مالی تا پایان فروردین ١٤٠٣ به اتمام برسد و در نتیجه بخشی از مطالبات بخش خصوصی طرف قرارداد با تولیدی برق به میزان ٣٠ هزار میلیارد تومان تسویه حساب خواهد شد.


پرداخت مطالبات پیمانکاران، ساخت و ساز کنندگان برق و تأمین کنندگان تولیدی برق با همکاری حکومت و پارلمان انجام شد و مجموعه‌ای از بدهی‌های حکومت به توانیر با اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی، برای پرداخت این مطالبات در نظر گرفته شده است. امیدواری می‌شود که بخشی از این مطالبات در اسرع وقت پرداخت شود و بخش خصوصی نیز دریافت میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان تسویه حساب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *