شرکت پتروشیمی شازند توسط بانک ملی ایران به شرکت های زیرمجموعه واگذار شد.

پتروشیمی شازند از شرکت های زیر مجموعه بانک ملی ایران واگذار شد


بانک ملی ایران ۵۱.۳۲ درصد از سهام شرکت پتروشیمی شازند را به ارزش ۲۵۰ هزار میلیارد ریال به خریداری دارای صلاحیت واگذار کرده است. این اقدام جزء روابط حکومتی‌های دانش مالی مقاومتی بوده و برای کاهش تصدی بانک‌ها و خروج از بنگاهداری، گام مهمی است. همچنین، شرکت پالایشگاه تهران برای خرید سهام بانک ملی ایران از پتروشیمی شازند اقدام کرده و ۴۷ میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت از این واگذاری منتفع می‌شوند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ارتباطات سازمانی بانک ملی ایران ،۵۱.۳۲ درصد از سهام شرکت پتروشیمی شازند به ارزش ۲۵۰ هزار میلیارد ریال، در چهارچوب مقررات سازمان بازار سهام و اوراق بهادار تهران طی معامله‌ای شفاف و به صورت نقدی به خریداری دارای صلاحیت واگذار شد.

این واگذاری، گام بسیار مهمی در شبکه بانکی کشور در راستای خروج از بنگاهداری، کاهش تصدی گری بانک‌ها و اجرای روابط حکومتی‌های دانش مالی مقاومتی است.

گفتنی است شرکت پالایشگاه تهران با نماد بورسی شتران که ۷۰ درصد مالکیت آن در اختیار سهام عدالت است، نسبت به خرید سهم بانک ملی ایران از پتروشیمی شازند اقدام کرده است. به این ترتیب ۴۷ میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت از واگذاری شرکت پتروشیمی شازند منتفع می‌شوند.


مشترکان بانک ملی ایران شاهد واگذاری ۵۱.۳۲ درصد از سهام پتروشیمی شازند به ارزش ۲۵۰ هزار میلیارد ریال هستند، که باعث کاهش تصدی بانک‌ها و اجرای روابط حکومتی‌های دانش مالی مقاومتی می‌شود. شرکت پالایشگاه تهران با مالکیت ۷۰ درصد عدالت نیز نقش خود را در این معامله ایفا کرده است، که برای ۴۷ میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت منافع بسیار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *