وزیر میراث چه فیلمی را پیشنهاد داد؟ / خودم هم «بی بدن» را دیده‌ام

وزیر فرهنگ چه فیلمی را پیشنهاد کرد؟/ خودم هم «بی بدن» را دیده‌ام


وزیر میراث و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، در گفت‌وگو با مژده لواسانی در برنامه «بسته پیشنهادی» بیان کرد که در جشنواره فجر امسال، اثر سینمایی «بی بدن» از جمله اثر سینمایی‌های اجتماعی بود که بحث و گفت‌وگو را برانگیخت. وی اشکالاتی برای این اثر سینمایی در شورای انتخاب این جشنواره اشاره کرد و به اهمیت اعطای مجوز ساخت و ساز اثر سینمایی برای هنرمندان پیشکسوت اشاره کرد. همچنین اظهار نظری دیگر وزیر، در مورد مشکلات هنرمندان داخلی و بازگشت آن‌ها به کشور بود، که تاکید کرد هر کسی که مقررات را رعایت می‌کند، باید فعالیت هنری داشته باشد. از آثار سینمایی دیگری اثر سینمایی‌های «پروین» و «مجنون» را به خانواده‌ها توصیه کرد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ارتباطات سازمانی شبکه دو، محمدمهدی اسماعیلی وزیر میراث و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با مژده لواسانی در برنامه «بسته پیشنهادی» درباره کمرنگ شدن اثر سینمایی های اجتماعی و فضای بازتر برای کمدی ها عنوان کرد: در جشنواره فجر امسال هم چند اثر سینمایی‌ اجتماعی بودند که قابل گفت‌وگو بودند که «بی بدن» هم از جمله آنها بود.

وی درباره مشکلات این اثر سینمایی در جشنواره بیان کرد: برای اثر سینمایی «بی‌بدن» اشکالاتی در شورای انتخاب به وجود آمد که در سودای سیمرغ حضور نداشت. من این اثر سینمایی را دیدم، اثر سینمایی خوبی است بازیگران و فیلمنامه خوبی هم دارد. من دوست داشتم در جشنواره امسال سطح کیفی بالاتری داشته باشیم.

اسماعیلی با اشاره به فضای کار برای هنرمندان بیان کرد: من هنرمندان را دعوت می‌کردم که کار خود را شروع کنید اما برخی اجازه نمی‌دادند صحنه میراث و آثار خلاقانه عادی شود. امسال بسیاری از دوستان درجه یک و پیشکسوت هنر هفتم مجوز ساخت و ساز اثر سینمایی گرفته‌اند. چهار پنج نفر را می‌شناسم که مجوز ساخت اثر سینمایی گرفته‌اند.

وزیر میراث و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا تراکم تمام جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی در بهمن ماه است؟ گفت: نمایشگاه رسانه ۶ سال بود که برگزار نشده بود. به نظرم رسید که با نزدیکی به رأی‌گیری می‌توانیم نمایشگاه مطبوعات را پررنگ تر برگزار کنیم. خیلی از سرلیست‌های رأی‌گیری در نمایشگاه مطبوعات مناظره انجام دادند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه بسیاری از خوانندگان داخل کشور ممنوع‌الفعالیت هستند یا با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند، چطور از بازگشت معین به داخل کشور صحبت می‌کرده است؟ گفت: ما برای هنرمندان احترام بسیاری قایل هستیم. من جزو معدود افرادی هستم که با جزییات از این چیزها آگاه هستم و بارها به صراحت اعلام کرده‌ام که هرکسی که مقررات را رعایت می‌کند، با هر سلیقه و جناحی که باید می‌تواند فعالیت کند. از نظر ما هیچ فردی در چارچوب مقررات ممنوعیت ندارد. برخی اوقات باید قانونی را که مورد قبول همه است قبول کنیم به عنوان مثال در کنسرت آقای علیرضا قربانی مجوزی صادر شد که به دلیل حضور نوازنده زن کنسرت لغو شود اما من نامه زدم و گفتم وقتی در سایه مقررات مجوزی صادر شده نباید کنسرت را لغو کنید. موضوع را حل کردیم و حتی من عذرخواهی هم کردم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر بخواهید یک اثر سینمایی به مردم معرفی کنید انتخاب شما چیست؟ گفت: اگر از فیلمی اسم ببرم تبلیغ آن می‌شود. با این حال همه اثر سینمایی‌های خوبی را که مجوز گرفته‌اند، پیشنهاد می‌کنم. در جشنواره امسال «پروین» و «مجنون» اثر سینمایی‌هایی خوبی بودند که به درد خانواده‌ها می‌خورد.


اثر سینمایی “بی بدن” در جشنواره فجر از جمله اثر سینمایی‌های اجتماعی بود. وزیر میراث و ارشاد اسلامی مشکلاتی برای این اثر سینمایی در جشنواره از سوی شورای انتخاب اشاره کرد. اما وی اعتقاد داشت که این اثر سینمایی ارزش توجه دارد و بازیگران و فیلمنامه‌اش هم بسیار خوب هستند. وی همچنین به اهمیت ایجاد فضای کار برای هنرمندان پیشکسوت و دعوت آنها به شروع کار اشاره کرد. او همچنین به نمایشگاه مطبوعات در میراث و آثار خلاقانه نزدیک به رأی‌گیری اشاره کرد و به نقش احترام و اعلام قوانین در فعالیت هنرمندان پاسخ داد. او همچنین اثر سینمایی‌هایی مانند “پروین” و “مجنون” را به خانواده‌ها پیشنهاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *