وزارت راه موظف به تأمین حداقل ۱۰ هزار اتوبوس و مینی‌بوس می‌شود.

مالیات بر ارزش افزوده یک درصد افزایش یافت

0 نظر


در نشست علنی پارلمان، نمایندگان در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه برنامه‌ریزی مالی سال ۱۴۰۳، بند الحاقی ۳ تبصره ۱۰ لایحه را به تصویب رساندند. بر اساس این تصمیم، وزارت راه و شهرسازی مکلف است تا حداکثر تا سه ماه پس از لازم‌الاجرا شدن مقررات برنامه پنج ساله هفت ساله، با همکاری وزارت‌خانه‌های کشور، منابع هیدروکربن و تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی برنامه بازسازی برخی از وسایل نقلیه را به تصویب هیئت وزیران برساند. این وسایل شامل لوکوموتیو، واگن مسافری، کشنده، اتوبوس و مینی بوس با شرایط خاصی است که باید در سال ۱۴۰۳ تأمین شوند.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه، ۷ بهمن ماه) پارلمان در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه برنامه‌ریزی مالی سال ۱۴۰۳ کل کشور، بند الحاقی ۳ تبصره ۱۰ لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، در اجرای هدف‌گذاری انجام شده در ماده ۵۶ اجرای بند «ث» ماده ۵۷ و اجرای بند الحاقی ۱ ماده ۵۹ مقررات برنامه پنج ساله هفت ساله پیشرفت وزارت راه و شهرسازی مکلف است حداکثر تا سه ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این مقررات با همکاری وزارت‌خانه‌های کشور، منابع هیدروکربن و تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی برنامه بازسازی حداقل (۵۰) لوکوموتیو متوقف ۲۵ سال، تأمین حداقل ۲۰۰ لوکوموتیو اعم از نو و کارکرده، ۳۰۰ واگن مسافری اعم از نو و کارکرده، (۲۰.۰۰۰) کشنده (اعم از نو و کارکرده) و حداقل (۱۰.۰۰۰) اتوبوس و مینی بوس (اعم از نو و کارکرده) در سال ۱۴۰۳ را با مشارکت بخش خصوصی و استفاده از اعتبارات در نظر گرفته شده برای اجرای ماده (۳) مقررات برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت، تهیه و به تصویب هیئت وزیران برساند.


نتیجه‌گیری: در نشست علنی پارلمان، نمایندگان بند الحاقی ۳ تبصره ۱۰ لایحه برنامه‌ریزی مالی سال ۱۴۰۳ را به تصویب رساندند. بر اساس این مصوبه، وزارت راه و شهرسازی باید تا سه ماه پس از لازم‌الاجرا شدن مقررات برنامه پنج ساله هفت ساله، برنامه بازسازی حداقل ۵۰ لوکوموتیو، ۲۰۰ لوکوموتیو، ۳۰۰ واگن مسافری، ۲۰.۰۰۰ کشنده و حداقل ۱۰.۰۰۰ اتوبوس و مینی‌بوس را با مشارکت بخش خصوصی و استفاده از اعتبارات تهیه و به تصویب هیئت وزیران برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *