اولویت مسکن با شهرک‌سازی: حضور ۶ میلیون خانوار مستاجر

وجود ۶ میلیون خانوار مستاجر/اولویت مسکن با شهرک‌سازی


معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که شهرک‌سازی و احداث واحدهای نهضت ملی مسکن از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است. با وجود وجود ۶ میلیون خانواده مستأجر، بیش از ۶ میلیون واحد فرسوده و پیش‌بینی ۶ میلیون ازدواج در برنامه هفتم توسعه، نیاز به احداث واحدهای مسکونی در کشور احساس می‌شود. روابط حکومتی‌گذاری‌ها برای شهرک‌سازی و احداث مسکن در حال پیگیری است و مکان‌یابی شهرک‌های مسکونی در تمامی استان‌ها به‌ویژه در مناطق با تقاضای بالا جدیت می‌شود. انباشت واحدهای قدیمی نشان از نیاز به احداث مسکن جدید در کشور دارد.

به گزارش دیجیاتور، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، گفت: شهرک‌سازی و احداث واحدهای نهضت ملی مسکن از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

معاون مسکن و ساختمان ادامه‌داد: هم اینک ۶ میلیون خانواده مستأجر، بیش از ۶ میلیون واحد فرسوده و پیش‌بینی ۶ میلیون ازدواج در برنامه هفتم توسعه در کشور وجود دارد و بنابراین نیاز به احداث واحدهای مسکونی در کشور وجود دارد. در همین رابطه نیز روابط حکومتی‌گذاری‌ها برای شهرک‌سازی و احداث مسکن در حال پیگیری است.

عباسی‌اصل تصریح‌کرد: موضوع مکان‌یابی شهرک‌های مسکونی با جدیت در تمامی استان‌ها به‌ویژه مناطقی که میزان تقاضا بالاست پیگیری می‌شود. هم اکنون میزان تقاضا و انباشت واحدهایی که از سنوات گذشته باید احداث می‌شد به قوت خود باقی است و بنابراین همچنان نیاز به احداث مسکن در کشور وجود دارد.


احداث واحدهای مسکونی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی و همچنان نیاز به احداث مسکن در کشور وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *