واکنش علی کفاشیان به اکران اثر سینمایی «پرویزخان»

واکنش علی کفاشیان به اکران فیلم «پرویزخان»


رییس سابق فدراسیون فوتبال ایران، علی کفاشیان، پس از تماشای اثر سینمایی سینمایی «پرویزخان»، این اثر را ارزشمند و مهم دانست و از نقش بزرگ پرویز دهداری در فوتبال ایران تشکر کرد. او بیان کرد که ساخت اثر سینمایی‌هایی درباره افراد شاخص ورزشی می‌تواند الگو برای نوجوانان و فوتبالیست‌ها باشد و از اهمیت مطالعات ارزش‌ها و منش در ورزش تاکید کرد. کفاشیان همچنین اشاره کرد به لزوم نگرانی و مراقبت از رفتار و مطالعات ارزش‌ها فوتبالیست‌ها تا جلوگیری از انتشار تصورات نادرست درباره جامعه فوتبالی.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، علی کفاشیان، رییس سابق فدارسیون فوتبال ایران، اثر سینمایی سینمایی «پرویزخان» را اثری ارزشمند دانست و از این که زندگی مرحوم پرویز دهداری در قاب هنر هفتم نقش بسته است، ابراز خوشحالی کرد.

کفاشیان پس از تماشای «پرویزخان» گفت: آقای دهداری اسطوره فوتبال ایران است و من او را تختی فوتبال می دانم. او زحمات بسیاری برای فوتبال ما کشید و یادگاری های بسیاری برای ما به جا گذاشته است. خوشحالم که فیلمی درباره ایشان ساخته شد.

وی با اشاره به لزوم ساخت اثر سینمایی های سینمایی درباره چهره های شاخص ورزشی افزود: قدرشناسی از این افراد می تواند یک الگو برای فوتبالیست‌های امروزمان باشد که بدانند همه چیز صرفا مسائل مالی نیست و احترام و منش و رفتار و مطالعات ارزش‌ها است که می‌ماند؛ همچنان که مطالعات ارزش‌ها دهداری ماند و بسیار کسانی هستند که آمدند و رفتند و اسمی از آن‌ها نیست و فراموش شدند. پس ما هم باید بکوشیم که اسم خوبی از خودمان به جای بگذاریم.

کفاشیان در پاسخ به این که بعضی می‌گویند مطالعات ارزش‌ها در فوتبال کمرنگ شده است، بیان کرد: قبول ندارم که فوتبال ایران مطالعات ارزش‌ها مدار نیست بلکه معتقدم فوتبال در معرض دید است وهمه مسائل آن دیده می شود و این در حالی است که بسیاری از ورزش ها و عرصه ها هستند که شاید کاستی‌هایشان دیده نشود. با همه فوتبالیست‌های ما باید بسیار مراقب رفتار خودشان باشند.

رییس سابق فدراسیون فوتبال کشورمان ادامه داد: یکی از مشکلات ما در فوتبال این است که کسانی که مطالعات ارزش‌ها و منش خوبی ندارند مکرر به مردم نشان داده می‌شوند و این شائبه را رقم می زند که جامعه فوتبالی این‌گونه است که در واقع نیست.

وی گفت: چون مردم به فوتبال و کودکان و نوجوانان از فوتبالیست‌ها الگو می گیرند، به همین دلیل همواره باید چهره هایی مطالعات ارزش‌ها مدار چون دهداری و دیگران سرلوحه باشند. به نظرم هنر هفتم در این زمینه می‌تواند کمک کننده باشد.

«پرویزخان» به نویسندگی و کارگردانی علی ثقفی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی، محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که مقاطع حساسی از حضور زنده‌یاد دهداری در تیم ملی فوتبال را روایت می‌کند.


اعتقاد به اهمیت مطالعات ارزش‌ها در فوتبال ایران
نیاز به برجسته کردن افراد مهم ورزشی
نکته مثبت اثر سینمایی «پرویزخان» درباره اسطوره فوتبال ایران
تاثیر گذاری از زندگی و زحمات پرویز دهداری
نکته مهم از افراد فراموش نشدنی در مطالعات تاریخی فوتبال ایران
اهمیت ماندگاری مطالعات ارزش‌ها و منش در فوتبال
مسئله نمایش مشکلات اخلاقی در فوتبال ایران
شکل دهی حرفه فوتبالیست ها بر اساس ارزشهای خوب
تاثیرگذاری فوتبالیست ها بر جامعه و میراث اجتماعی
پیشنهاد استفاده از هنر هفتم برای ترویج ارزشهای اخلاقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *