والتر هیل برای یک عمر به عنوان یک نویسنده اثر سینمایی تجلیل می‌شود.

والتر هیل برای یک عمر فیلمنامه‌نویسی تجلیل می‌شود


والتر هیل، فیلمنامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کننده ۸۴ ساله آمریکایی به دلیل دستاوردهایش در فیلمنامه‌نویسی ، از سوی انجمن نویسندگان آمریکا با دریافت جایزه لورل ۲۰۲۴ تجلیل می‌شود. او تاثیر بسزایی بر تولیدی هنر هفتم گذاشته و با آثاری نظیر «گریز»، «آخرین پایمرد» و «مردن برای یک دلار» شهرت یافته است. او همچنین در ژانر وسترن نیز فعالیت داشته و برنده جوایز متعددی برای آثارش شده است، از جمله جایزه جشنواره بین‌المللی اثر سینمایی برای اثر سینمایی “مردن برای یک دلار”.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ورایتی، والتر هیل فیلمنامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کننده ۸۴ ساله آمریکایی برای دستاوردهایش در فیلمنامه‌نویسی از سوی انجمن نویسندگان آمریکا با دریافت جایزه لورل ۲۰۲۴ تجلیل می‌شود.

این جایزه به اعضای این انجمن که نوشتار خلاقانه اثر سینمایی‌های سینمایی را ارتقا داده و سهم برجسته‌ای در حرفه فیلمنامه‌نویسی داشته‌اند، اهدا می‌شود. «گریز»، «۴۸ ساعت»، «آخرین پایمرد» و «مردن برای یک دلار» از جمله اثر سینمایی‌های تحسین شده‌ای هستند که وی نوشتن فیلمنامه آن‌ها را برعهده داشته است.

مردیت استیم، رییس شاخه غربی انجمن نویسندگان آمریکا تاثیر والتر هیل بر تولیدی هنر هفتم را غیرقابل انکار خواند و گفت: سبک منحصربه‌فرد او نسل‌های فیلمنامه‌نویسی بعدی را تحت تاثیر قرار داده و آن‌ها را پرورش داده است. وی یک حرفه‌ای با آثاری ماندگار و مشهور است.

در اوایل دهه ۱۹۷۰، هیل کار نویسندگی خود را با «هیکی و بوگز»، «گریز»، «مامور مکینتاش» و «دراونینگ پول» آغاز کرد. او کارگردانی را نخستین بار با اثر سینمایی «دوران مشقت» با بازی چارلز برانسون در سال ۱۹۷۵ انجام داد و سال ۱۹۷۹ «سلحشوران» را نویسندگی و کارگردانی کرد. هیل از تهیه‌کنندگان «بیگانه»، «بیگانه ۳»، «بیگانه علیه غارتگر» و «بیگانه: کاوننت»هم هست.

هیل همچنین بیش از هر چیز در ژانر وسترن کار کرده و «سواران خستگی ناپذیر» محصول ۱۹۸۰ که نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده داشت، نخستین تجربه وی در این ژانر بود که به جشنواره کن راه یافت. اثر سینمایی «جرونیمو: یک افسانه آمریکایی» در سال ۱۹۹۳ از دیگر تجربیات کارگردانی وی است. وی نویسنده و کارگردان «بیل وحشی» در سال ۱۹۹۵ و «آخرین پایمرد» در سال ۱۹۹۶ هم بود.

از دیگر آثاری که هیل نویسندگی و کارگردانی آن‌ها را انجام داده می‌توان به «آتشی در خیابان‌ها»، «راننده»، «داغ سرخ» و «شکست ناپذیر» اشاره کرد.

هیل برای جدیدترین فیلمش «مردن برای یک دلار» که نویسنده و کارگردانش است، برنده جایزه جشنواره بین‌المللی اثر سینمایی ونیز سال ۲۰۲۲ شده است.


جوایز و تجلیل والتر هیل به دلیل دستاوردهایش در فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی، تاثیر بر تولیدی هنر هفتم، و اثر سینمایی‌های ماندگاری که در طول حرفه‌اش ساخته است، تحسین شده و شناخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *