: واقعیت 8 گیاه عجیب و غریب و جادویی در اثر سینمایی هری پاتر

گیاهان هری پاتر یکی از موضوعات جذاب در دنیای نوشتار خلاقانه فانتزی است که همیشه توجه طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. این گیاهان در روایت خیالی‌ها و اثر سینمایی‌های هری پاتر حضور دارند و خواص جادویی یا دارویی دارند. برخی از این گیاهان واقعی هستند و خواص دارویی مختلفی دارند. برخی دیگر از این گیاهان الهام گرفته شده از گیاهان واقعی هستند، اما در دنیای واقعی خواص دیگری دارند. اما برخی از این گیاهان ممکن است سمی باشند و باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرند. به هر حال، گیاهان هری پاتر یک جذابیت خاصی برای علاقه‌مندان به فانتزی دارند و همواره موضوع گفت‌وگو و بحث بسیاری را ایجاد کرده‌اند.

مثلاً گیاه ترنجبین خواص دارویی دارد اما سمی است.

اگر سری اثر سینمایی‌های هری پاتر را دیده اید؛ بدون شک از گیاهان هری پاتر خاطره زیادی دارید. اما آیا آن‌ها واقعی هستند؟

گیاهان هری پاتر که واقعی هستند.

پرفروش‌ترین سریال رولینگ، هری پاتر، پر از گیاهان جادویی است. بسیاری از آن‌ها تخیلی هستند، اما برخی از آن‌ها از گیاهان واقعی الهام گرفته شده‌اند.

مهر گیاه

مهر گیاه
مهر گیاه
گیاه مهر گیاه

از خانواده گل شب زیان یا شبگرد است و اغلب به عنوان ترنجبین (mandrake)شناخته می‌شود. در اثر سینمایی از منابع آبی این گیاه جادویی به عنوان معجون برای بازگرداندن شخص از مرگ استفاده می‌شد.

در دنیای واقعی، ترنجبین دارای خواص دارویی، ضد درد و تسکین دهنده است؛ با اینحال سمی هستند و در صورت خوردن یا استفاده اشتباه شما را دچار مشکل خواهد کرد.

دام شیطان

دام شیطان
گیاه دام شیطان
 دام شیطان
گیاه دام شیطان

یکی دیگر از گیاهان واقعی هری پاتر یک گیاه شیطانی در اثر ادبی بود که هر چیزی که با آن تماس پیدا می‌کرد را خفه می‌کرد.

در دنیای واقعی، این گیاه یک تاک انجیری است که روی درختان رشد می‌کنند و در نهایت آنها را در بر می‌گیرد و رشد آنها را محدود می‌کند. با این حال، گیاهی که در اثر سینمایی است؛ نسخه تخیلی این گیاه واقعی است

گلی وید 

گلی وید 
گیاه گلی وید
گیاه گلی وید 
گلی وید

گلی وید گیاهی جادویی بود که وقتی خورده می‌شود، به انسان اجازه می‌دهد زیر منابع آبی نفس بکشد. با اینحال این گیاه شبیه کامبو است که به دلیل زیستگاه زیر منابع آبی و ارزش غذایی آن شبیه به گلی وید است.

 بید مجنون

 بید مجنون
درخت  بید مجنون
 بید مجنون
درخت  بید مجنون

بید مجنون به عنوان یک درخت دفاعی در اثر سینمایی هری پاتر به تصویر کشیده شده است. شاخه‌های آن به هر شخصی که به آن نزدیک شود حمله می‌کند.

در حالی که این درخت شبیه به Weeping Willow است، اما گیاه موجود در اثر ادبی تخیلی است.

اقونیطون

اقونیطون
معجون اقونیطون
گل اقونیطون
اقونیطون

گیاهان دارویی هری پاتر نقش مهمی در این اثر سینمایی ایفا می‌کنند، به ویژه در ساخت معجون. این داروی حیاتی مانع از خواب عمیق و کما رفتن در اثر سینمایی می‌شود.

در دنیای واقعی، اقونیطون، به عنوان Monkshood یا Wolfsbane شناخته می‌شود، یک گیاه چند ساله که به دلیل گل‌های بنفش تیره تا آبی مشهور است.

سِریْشک

معجون سِریْشک
سِریْشک
سِریْشک
گل سِریْشک

ریشه‌های این گیاه در معجون مرگ در هری پاتر استفاده می‌شد که خواص خواب آلاینده‌ها قوی ای دارد.   علاوه بر این افسانه یونانی آسفودل این گیاه را با مردگان، عزاداری و عالم اموات مرتبط می‌دانستند.

پونه کوهی

معجون پونه کوهی
پونه کوهی
پونه کوهی
پونه کوهی

پونه، گیاهی جذاب در هری پاتر، دارای خواص درمانی است که می‌تواند باعث رشد پوست جدید روی زخم شود.  در دنیای واقعی، پونه در چای گیاهی برای تسکین سرفه، سرماخوردگی، مشکلات معده و گوارشی استفاده می‌شود.

کاکتوس توپی

کاکتوس توپی
گیاه کاکتوس توپی
گیاه کاکتوس توپی
کاکتوس توپی

این گیاه جادویی در اثر سینمایی خواص بی نظیری دارد. این گیاه ماده ای را آزاد می‌کند که غیرسمی و سبز تیره است و در ساخت معجون استفاده می‌شود. این گیاه شباهت زیادی با کاکتوس توپی واقعی دارد.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *