بازرگانی بین‌الملل گوشی موبایل به ارزش ۳.۲ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲

۱۰.۵ میلیون دستگاه تلفن همراه وارد کشور شد


بازرگانی بین‌الملل گوشی موبایل در سال گذشته از طریق گمرکات ایران به دو شیوه تجاری و مسافری به میزان ۱۴ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۵۸۰ دستگاه با ارزش ۳ میلیارد و ۲۰۲ میلیون دلار رسید، که 4.5 درصد از ارزش کل بازرگانی بین‌الملل کشور را تشکیل می‌دهد. از این تعداد، ۱۴ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۳۰۶ دستگاه به ارزش ۲ میلیارد و ۹۳۲ میلیون دلار به شیوه تجاری وارد شده و ۴۶۶ هزار و ۲۷۴ دستگاه به ارزش ۲۷۰ میلیون دلار به شیوه مسافری وارد کشور شده‌اند.

به گزارش دیجیاتور، بر اساس آمارهای گمرک ایران، بازرگانی بین‌الملل گوشی موبایل از طریق گمرکات کشور به دو شیوه تجاری و مسافری در سال گذشته به ۱۴ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۵۸۰ دستگاه با ارزش ۳ میلیارد و ۲۰۲ میلیون دلار رسید.

۴.۵ درصد از ارزش کل بازرگانی بین‌الملل کشور در سال ۱۴۰۲ به بازرگانی بین‌الملل گوشی موبایل اختصاص داشت.

این گزارش در خصوص بازرگانی بین‌الملل گوشی موبایل به شیوه تجاری در سال ۱۴۰۲، می‌افزاید: در این مدت ۱۴ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۳۰۶ دستگاه گوشی موبایل به ارزش ۲ میلیارد و ۹۳۲ میلیون دلار به شیوه تجاری وارد و از گمرکات کشور ترخیص شد.

همچنین در مدت یادشده ۴۶۶ هزار و ۲۷۴ دستگاه گوشی موبایل به ارزش ۲۷۰ میلیون دلار به شیوه مسافری وارد کشور شده است.

شایان ذکر است، آمار بازرگانی بین‌الملل گوشی موبایل در این مدت شامل ردیف تعرفه‌های ۸۵۱۷۱۲۱۰ و ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی‌های موبایل هوشمند و کدهای شماره ۸۵۱۷۱۲۲۰ و ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی موبایل با صفحه کلید غیر لمسی است.


بازرگانی بین‌الملل گوشی موبایل به دو شیوه تجاری و مسافری در سال گذشته به ۱۴ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۵۸۰ دستگاه با ارزش ۳ میلیارد و ۲۰۲ میلیون دلار رسید. ۴.۵ درصد از ارزش کل بازرگانی بین‌الملل کشور به بازرگانی بین‌الملل گوشی موبایل اختصاص داشت. بازرگانی بین‌الملل گوشی موبایل به شیوه تجاری در سال ۱۴۰۲، در این مدت ۱۴ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۳۰۶ دستگاه گوشی موبایل به ارزش ۲ میلیارد و ۹۳۲ میلیون دلار وارد و ترخیص شد. همچنین ۴۶۶ هزار و ۲۷۴ دستگاه گوشی موبایل به ارزش ۲۷۰ میلیون دلار به شیوه مسافری وارد کشور شده است. آمار بازرگانی بین‌الملل گوشی موبایل به تعرفه‌های مختلف شامل گوشی‌های موبایل هوشمند و گوشی موبایل با صفحه کلید غیر لمسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *