بازرگانی بین‌الملل ۱۰۰۰ دستگاه ماشین‌ آلات و ۷ برابر درآمد سازمان راهداری

واردات ۱۰۰۰ دستگاه ماشین‌ آلات/ درآمد ۷ برابری سازمان راهداری


در همایش آغاز پویش نوروزی «چشم به راهیم»، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری ترانزیت بزرگراه‌ای، اعلام کرد که پویش‌های سال گذشته باعث ارضای مردم و افزایش درآمد سازمان شده و امسال نیز برنامه های مشابهی در تمام استان‌ها برگزار خواهد شد. او همچنین به مشکل کمبود منابع مالی در سازمان اشاره کرد و اعلام کرد که برای پروژه‌ها تاکنون بیش از ۱,۸۰۰ میلیارد تومان نیازمندی وجود دارد. امانی همچنین از تلاش‌های سازمان در افزایش بهره‌وری و شفافیت در عملکرد خود خبر داد و به اهمیت ایمنی و کیفیت سفرها در این پویش‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری ترانزیت بزرگراه‌ای امروز در همایش آئین سراسری آغاز پویش نوروزی «چشم به راهیم»، گفت: سال گذشته بحث پویش سفرهای ایمن اثر گذار بود و رضایت مردم در نظرسنجی‌ها مورد تأیید بود؛ امسال نیز با توجه به تجربیات گذشته سعی کردیم به صورت یکسان در تمام استان‌ها برگزار شود و کیفیت پویش‌ها برای ما جز الویت‌ها بود.

امانی تاکید کرد: این پویش‌ها در تمام استان‌ها، به خصوص در محورهای پرتردد از امروز (۲۷ اسفندماه) آغاز و تا (۱۲ فروردین) ادامه دار خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نزدیک ۳۴ هزار میلیارد تومان درآمد و ۳۹ هزار میلیارد تومان ابلاغ داشتیم که نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان تخصیص یافته است.

رئیس راهداری ادامه داد: تا پیش‌از سکانداری من در سازمان راهداری ۵ همت درآمد و تخصیص بیش از ۳ همت بوده است اما هم‌اکنون درآمد این سازمان نزدیک به ۷ برابر شده است؛ همچنین در بهره‌وری سازمان راهداری رتبه دوم در کشور است.

امانی از کمبود منبع مالی در این سازمان خبرداد و گفت: در حال حاضر با کمبود منابع برای تخصیص به پروژه‌ها مواجه هستیم که بالغ بر ۱,۸۰۰ میلیارد تومان است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: در زمینه بازرگانی بین‌الملل ماشین آلات ۱۰۰۰ دستگاه، کار تمام و ثبت سفارش نیز انجام شده و کارشناسان حرفه‌ای در حال بازدید ماشین آلات در کشورهای خارجی هستند؛ همچنین ۲۰۰ هرپکو دستگاه خریداری شده است.

رئیس سازمان راهداری افزود: نقاط حادثه خیز ۷۲۴ نقطه بود که ۴۱۲ نقطه امسال برطرف کردیم و ۳۱۳ تا از نقاط را از گذشته مانده بود که برطرف کردیم.

وی در پایان گفت: سازمان راهداری بین شرکت‌ها، مؤسسات و بانک‌ها سازمان راهداری دومین سازمان شفاف‌سازی شد.


سازمان راهداری ترانزیت بزرگراه‌ای امسال همچنان برنامه‌ریزی‌های منطقی و با توجه به تجربیات گذشته را اجرا کرده و تمرکز بر کیفیت پویش‌ها دارد. امانی اعلام کرد که پویش‌های نوروزی امسال از امروز آغاز شده و تا پایان فصل برگزار خواهد شد. این سازمان با سازماندهی مناسب توانسته به افزایش چشم‌گیری در درآمد خود برسد، اما با کمبود منابع مالی مواجه است. اقداماتی نظیر بازرگانی بین‌الملل ماشین آلات و خریداری هرپکو‌ها صورت گرفته تا کمبود منبع مالی را جبران کند. همچنین موفق شده‌اند تعداد نقاط حادثه‌خیز را کاهش دهند و بهبودی در امور ایمنی و شفافیت سازمان داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *