عملکرد بی نظیر AI جدید اپل

آیفون ۱۶ با دوربین ۴۸مگاپیکسلی می‌آید/ از خودروی اپل چه خبر!


متن معرفی مدل زبانی بزرگ (LLM) که توسط محققان ساخته شده است، شامل جزئیاتی درباره قابلیت های خارق العاده آن برای شناسایی تصویر و زبان طبیعی است. این مدل AI MM1 در اندازه های 3، 7 و 30 میلیارد پارامتر ساخت و ساز شده و استفاده از ترکیبی از کارشناسان و روش Top-2Gating موفقیت بسیاری در آزمایشات به دنبال داشته است. MM1-3B-Chat و MM1-7B-Chat بهتر از رقبای دیگر خود عمل می کنند و عملکرد خوبی در فعالیت های مختلف AI از جمله پرسش و پاسخ بر اساس متن دارند. این مدل در کل از رقبای خود مانند جمینی گوگل یا جی پی تی -4 پیشی نمی گیرد، اما به عنوان یک گام مهم در حوزه AI از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از گیزموچاینا، شرح جزییات این مدل زبانی بزرگ(LLM) در یک تحقیق آمده و نشان می دهد مدل مذکور قابلیت های خارق العاده ای در شناسایی تصویر و همچنین زبان طبیعی دارد.

سیستم AI MM۱ در ۳ اندازه ۳، ۷ و ۳۰ میلیارد پارامتر عرضه می شود. محققان از این مدل ها برای انجام آزمایش ها استفاده کرده اند.

محققان با استفاده از یک ساختار «ترکیبی از کارشناسان» و روش Top-۲Gating ابزارMM۱ را ساخته اند. این روش نه تنها نتایج جالب توجهی در بنچمارک پیش از آموزش سیستم AI داشت، بلکه به عملکرد بهتر روی بنچمارک های چند وجهی نیز تعبیر شد. مدل هایMM۱ حتی پس از تنظیم دقیق برای فعالیت های خاص، عملکرد رقابتی خود را حفظ کردند.

آزمایش ها نشان داد مدل های MM۱-۳B-Chat و MM۱-۷B-Chat بهتر از رقبای دیگر خود در بازار عمل می کنند. این مدل ها به خصوص در زمینه فعالیت هایی مانند پرسش و پاسخ براساس متن، پاسخ نوشتاری به سوالات درباره یک عکس و پاسخ به سوالات علمی عملکرد خوبی دارند. اما در کل عملکرد MM۱ از جمینی گوگل یا جی پی تی -۴ برتر نیست. هرچند MM۱ را نمی توان یک محصول برتر در بازار به حساب آورد اما همچنان یک گام مهم در حوزه AI برای اپل است.


مدل زبانی بزرگ LLm قابلیت های خارق العاده ای در شناسایی تصویر و زبان طبیعی دارد. سیستم AI MM۱ در سه اندازه ارائه می شود و محققان از این مدل ها برای انجام آزمایش ها استفاده کرده اند. آزمایشات نشان داده اند که مدل های MM۱-۳B-Chat و MM۱-۷B-Chat در عملکرد خود از رقبای دیگر خود خارق العاده هستند، به خصوص در زمینه فعالیت هایی مانند پرسش و پاسخ براساس متن و پاسخ به سوالات علمی. اما در کل، عملکرد MM۱ به مراتب کمتر از گوگل یا برتر نیست. این مدل یک گام مهم در حوزه AI برای اپل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *