تهدید AI برای مشاغل در سراسر جهان

کلان‌پروژه‌های ملی هوش مصنوعی مشخص شد


صندوق بین المللی پول اعلام کرده است که توسعه AI می‌تواند بر ۴۰ درصد از مشاغل در جهان تأثیر منفی داشته باشد و کشورهای توسعه یافته در این رابطه بیشتر آسیب خواهند دید. رئیس صندوق بین المللی پول نیز از حکومت‌های جهان خواسته است تا اقدامات بیشتری برای مقابله با این مشکل انجام دهند و جلوگیری از تبعات اجتماعی توسعه AI را برندارند. گزارش همچنین اشاره کرده است که حتی مشاغلی که نیازمند مهارت‌های بالا هستند نیز می‌توانند تحت تأثیر منفی قرار بگیرند و در کشورهای توسعه یافته حدود ۶۰ درصد مشاغل تحت تأثیر AI قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور به نقل از راشاتودی، صندوق بین المللی پول اعلام کرد که بر اساس یک تحقیق انجام شده، ۴۰ درصد کل مشاغل در سراسر جهان تحت تأثیر منفی توسعه AI قرار خواهند گرفت و در این بین کشورهای توسعه یافته نسبت به دیگر کشورهای با درآمد کمتر بیشتر آسیب خواهند داد.

کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول، اخیراً با انتشار یک پست از حکومت‌های جهان خواست تا اقدامات بیشتری برای مقابله با این مشکل کرده و قدم‌های را برای جلوگیری از تبعات اجتماعی توسعه AI در پیش گیرند.

جورجیوا گفت: ما در آستانه یک تحول اساسی فنآوری هستیم که می‌تواند به افزایش رشد مالی؛ ساخت و ساز و ساخت و ساز ناخالص داخلی جهانی منجر شود، اما در عین حال می‌تواند به از دست رفتن مشاغل و افزایش نابرابری اجتماعی نیز بیانجامد.

در گزارش صندوق بنی المللی پول آمده است که اگرچه ماشینی شدن و اتوماسیون و فنآوری اطلاعات به طور کلی مشاغل معمولی را تحت تأثیر قرار داد اما AI می‌تواند حتی مشاغلی را که نیازمند مهارت‌های بسیار بالا هستند را نیز تحت تأثیر منفی قرار دهد.

این صندوق اعلام کرده که در کشورهای توسعه یافته ۶۰ درصد مشاغل تحت تأثیر AI قرار می‌گیرند.


با توجه به تحقیق انجام شده توسط صندوق بین‌المللی پول، ۴۰ درصد مشاغل در سراسر جهان تحت تأثیر منفی توسعه AI قرار خواهند گرفت. این تأثیر همچنین بر دیگر کشورهای با درآمد کمتر نیز احساس خواهد شد. رئیس صندوق بین‌المللی پول خواستار اقدامات بیشتر حکومت‌های جهان در مقابله با این مشکل شده و از جلوگیری از تبعات اجتماعی توسعه AI خواستار شد. AI می‌تواند به رشد مالی و ساخت و ساز ناخالص داخلی جهانی کمک کند، اما به دنبال آن مشاغل را از دست بدهیم و نابرابری اجتماعی افزایش یابد. تحقیقات نشان داده که حتی مشاغلی که به مهارت‌های بالا نیازمندند نیز تحت تأثیر منفی AI قرار می‌گیرند. در کشورهای توسعه یافته، ۶۰ درصد مشاغل تحت تأثیر AI قرار می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *