هفت گیاه پر شاخ و برگ برای افزودن روشنایی به هر فضای منزل شما

گیاهان پر شاخ و برگ آپارتمانی یک انتخاب بسیار عالی برای ایجاد طراوت و جذابیت در محیط خانه هستند. این گیاهان با برگ‌های پررنگ و الگوها و شکل‌های خیره‌کننده‌شان، به فضا زیبایی و رنگ آمیزی می‌دهند. بگونیای صلیب آهنی، گیاه کالاتیا ماکویانا، گیاه مارانتا، گیاه گل سنگ، بگونیا رکس، گیاه کردلین، و گیاه عروسک چینی از جمله گیاهانی هستند که می‌توانند برای زیبایی‌بخشی و افزودن رنگ به محیط های آپارتمانی بسیار موثر باشند. منظر زیبای این گیاهان می‌تواند هر فضای خانه را تبدیل به یک محیط دلپذیر و دلفریب کند.

هنگامی که می‌خواهید کمی طراوت و زندگی را به محیط خانه خود اضافه کنید، معمولا یک یا دو گیاه پر شاخ و برگ از پس عهده این کار به خوبی بر می‌آیند. گیاهان آپارتمانی با شاخ و برگ‌های پررنگ یا غیرمعمول با رنگ‌ها، الگوها و شکل‌های خیره‌کننده‌شان،طراوت زیبایی به فضا می‌دهند. چه به گیاهان بزرگی علاقه مند باشید که یک نقطه کانونی چشم نواز ایجاد می‌کنند یا به گیاهان کوچک و زیبا علاقه داشته‌باشید، این گیاهان بهترین انتخاب برای افزودن رنگ و زیبایی به محیط شما هستند.

بیشتر بخوانید: گل‌های آپارتمانی استوایی | ۷ گل استوایی و گرمسیری مناسب برای نگهداری در آپارتمان

گیاهان پر شاخ و برگ آپارتمانی

گیاه بگونیای صلیب آهنی (Iron-Cross Begonia)

هشدار: این گیاه را از کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید چون ریشه و ساقه آن سمی است

شرایط رشد: نور متوسط تا روشن. ۱۸-۲۴ درجه سانتی‌گراد؛ خاک را به طور یکنواخت مرطوب نگه دارید و سعی کنید بین دو آبیاری خاک کاملا خشک نشود.

گیاه بگونیا صلیب آهنی

گیاه کالاتیا ماکویانا (طاووس) (Peacock Plant)

گیاه طاووس یکی از جسورترین و چشمگیرترین گیاهان شاخ و برگ است که برگ‌های طرح دارش که شبیه پرهای دم پرنده همنام خود است. نشانه‌های نقره‌ای و سبز روی سطوح بالایی برگ‍‌ها و نشانه‌های بنفش مایل به قرمز در پشت برگ‌های آن این گیاه را از هر زاویه‌ای زیبا می‌کند. برای رسیدن به بهترین ظاهر و وضعیت سلامتی گیاه طاووس، به این گیاه آپارتمانی گرمسیری محیطی گرم با رطوبت بالا بدهید.

شرایط رشد: نور متوسط تا روشن. ۲۶-۲۴ درجه سانتی‌گراد؛ خاک را به طور یکنواخت مرطوب نگه دارید

گیاه طاووس

گیاه مارانتا (Prayer Plant)

گیاه مارانتا برگ‌های زیبای خود را در تاریکی به هم نزدیک می‌کند و احساس دست‌های دعاکننده را تداعی می‌کند. این گیاه خوشرنگ رطوبت زیاد و حتی رطوبت خاک را دوست دارد، مگر در زمستان که نیمه خواب می‌شود و به شرایط کمی خشک‌تری نیاز دارد.

شرایط رشد: نور متوسط. ۲۴-۱۵ درجه سانتی‌گراد؛ خاک را به طور یکنواخت مرطوب نگه دارید و در زمستان خشک‌تر

گیاه مارانتا

بیشتر بخوانید: گیاهان آپارتمانی انرژی‌زا | با این ۱۰ گیاه جذاب آپارتمانی به منازعه انرژی‌های منفی بروید

گیاه گل سنگ (Nerve Plant)

شبکه ظریف رگ‌برگهای صورتی، قرمز، سفید یا نقره‌ای روی هر برگ این گیاه، نام رایج آن را گیاه عصبی یا همان گل سنگ گذاشته‌است. این گیاه در آشپزخانه یا حمام با نور روشن عملکرد را دارد چون زیرا از رطوبت بالا و خاک مرطوب استقبال می‌کند. گل سنگ همچنین به خوبی با گیاهان دیگر در باغچه‌ها و تراریوم‌ها ترکیب می‌شود.

شرایط رشد: نور متوسط. ۲۴-۱۸ درجه سانتی‌گراد؛ خاک را به طور یکنواخت مرطوب نگه دارید

گیاه گل سنگ

بگونیا رکس (Rex Begonia)

همانطور که گیاهان پر شاخ و برگ و زرق و برقی مد روز امسال دنیای گیاهان آپارتمانی هستند، همیشه می‌توانید روی یک بگونیا رکس برای زیباتر کردن محیط حساب کنید. صدها رقم در طیف گسترده‌ای از ترکیب رنگ‌های نقره‌ای، سفید، صورتی، قرمز، بنفش و سبز موجود است.

بسیاری از آنها دارای اشکال و فرم‌های منحصر به فرد برگ نیز هستند. اگرچه بگونیا رکس عمدتا به خاطر شاخ و برگ‌های خیره کننده‌اش رشد می‌کند، ممکن است در نور روشن شکوفه‌‍های صورتی یا سفید ساخت و ساز کند که بسیار زیبا و دیدنی هستند و جذابیت خاصی به محیط می‌بخشند.

شرایط رشد: نور متوسط تا روشن. ۲۴-۱۸ درجه سانتی‌گراد؛ خاک را به طور یکنواخت مرطوب نگه دارید

بگونیا رکس

گیاه کردلین (نخل خوشبختی) (Ti Planet)

شاخ و برگ پر جنب و جوش صورتی مایل به قرمز گیاه Ti یا همان نخل خوشبختی آن را به گزینه‌ای چشم نواز برای ایجاد یک نقطه کانونی در اتاق تبدیل می‌کند. برگ‌های رنگارنگ و تسمه مانند آن از یک ساقه مرکزی بیرون می‌آیند. با افزایش سن گیاه، برگ‌های پایینی خود را از دست می‌دهد تا تنه چوبی خود را نشان دهد. تکثیر آن آسان است. فقط بخش‌هایی از تنه را به صورت افقی روی خاک مرطوب گلدان قرار دهید. سپس صبور باشید: جوانه زدن شاخه‌های جدید ممکن است چندین ماه طول بکشد.

شرایط رشد: نور روشن تا شدید. ۳۰-۱۵ درجه سانتی‌گراد؛ خاک را به طور یکنواخت مرطوب نگه دارید.

گیاه Ti

گیاه عروسک چینی (China Doll Planet)

گیاه عروسک چینی با برگ‌های سرخس مانندش به هر اتاقی زیبایی و ظرافت می‌بخشد.  ارتفاع این گیاه تا یک متر هم می‌رسد و فضای سبز مطبوع و زیبایی را به منزل شما هدیه می‌دهد.

شرایط رشد: نور متوسط تا روشن. ۲۴-۱۵ درجه سانتی‌گراد؛ خاک را به طور یکنواخت مرطوب نگه دارید

گیاه عروسک چینی

بیشتر بخوانید: گیاهان درمان کننده افسردگی | کدام گیاهان آپارتمانی مانع از افسردگی زمستانی می‌شوند؟

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت دیجیاتور به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *