هشدار آبگرفتگی در سه استان شمالی ایران

هشدار سیلاب در ۳ استان شمالی کشور


در مطالعات تاریخی اول فروردین سال ۱۴۰۳، کبری رفیعی، کارشناس پیش‌بینی آب و هوا، وضعیت منابع آبی و هوایی کشور را توضیح داد و اعلام کرد که در بیشتر نقاط ایران، به جز برخی مناطق، باران و باد در طول روز پیش بینی شده است. او هشدار داد که بارش‌های سیلابی در برخی استان‌ها خطرناک است و به طور کلی فردا وضعیت منابع آبی و هوایی آرامتر خواهد بود. همچنین، وی اعلام کرد که بارش‌ها از جنوب غرب کشور وارد ایران خواهند شد و به تدریج به سایر مناطق هم خواهند رسید. به غیر از این، بارش‌ها از همراه با رعد و برق در برخی استان‌ها شامل کرمان، اصفهان و مناطقی از دیگر استان‌ها خواهند بود. وی همچنین به توضیح تحولات منابع آبی و هوایی در استان‌های مختلف اشاره کرد و انتظار می‌رود که بعدازظهر سامانه بارشی از کشور خارج شود.

به گزارش دیجیاتور به نقل از وزارت نیرو، کبری رفیعی وضعیت جوی کشور را برای امروز اول فروردین ۱۴۰۳ تشریح کرد و گفت: در بیشتر مناطق کشور به جز نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب غرب خوزستان در ساعاتی از روز بارندگی همراه با وزش باد پیش بینی شده است که طبق نقشه‌های پیش‌بینی آب و هوا در ساعات عصر و به تدریج از میزان بارندگی‌ها کاسته می‌شود.

کارشناس سازمان پیش‌بینی آب و هوا نسبت به بارش‌های سیلابی در گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی هشدار داد و با اعلام اینکه فردا در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم است، از ورود سامانه بارشی جدید در جمعه از جنوب غرب به کشور خبر داد و گفت: بارش‌های جمعه در ابتدا استان‌های واقع در جنوب، جنوب غرب و غرب کشور را شامل می‌شود و سپس به سایر مناطق می‌رسد.

وی اضافه کرد: بارش‌های جمعه همراه با رعد و برق در استان‌های کرمان، اصفهان و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های زنجان، قزوین، تهران و البرز پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، شنبه شمال‌غرب و بخش‌هایی از کرمانشاه، همدان، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق کشور بارش دارند و از بعد از ظهر شنبه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود. منابع آبی‌های خلیج فارس تا جمعه، مواج و متلاطم است و منابع آبی‌های دریای خزر نیز تا پنجشنبه مواج است.

وی افزود: تهران امروز نیمه ابری همراه با بارش‌های پراکنده است و بعدازظهر وزش باد نیز رخ می‌دهد. بیشینه دمای پایتخت امروز ۱۶ و کمینه دما ۱۰ درجه بالای صفر است.


امروز در بیشتر مناطق کشور بارندگی و رعد و برق پیش بینی شده است. این بارش‌ها همراه با وزش باد در ساعاتی از روز خواهند بود. در بعضی استان‌ها حتی بارش‌های سیلابی هم ممکن است رخ دهد.اما فردا و روز‌های آتی، هوا آرام و بارشی خواهد بود. ورود سامانه جدیدی هم برای جمعه از جنوب غرب به کشور پیش بینی شده است. این بارش‌ها ابتدا در استان‌های جنوبی، جنوب غربی و غربی کشور را در بر خواهند گرفت و سپس به سایر مناطق می‌رسد. شنبه نیز بارش‌ها در شمال‌غرب و بخش‌هایی از استان‌های دیگر حاضر خواهند بود. در ضمن، منابع آبی‌های خلیج فارس مواج و متلاطم است و منابع آبی‌های دریای خزر هم تا پنجشنبه مواج خواهند بود. در تهران نیز امروز بارش‌های پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *