هشدار آتش سوزی در مناطق مرتعی و جنگلی مازندران

هشدار آتش سوزی مراتع و عرصه های جنگلی مازندران


در استان مازندران از عصر جمعه ۱ دی ماه تا دوشنبه شب ۴ دی ماه، پیش‌بینی آب و هوا افزایش دما و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید را در ارتفاعات استان پیش بینی کرده است و از شهروندان خواسته است که از روشن کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها و موارد دیگر خودداری کنند و اقدامات پیشگیرانه از جمله مقاوم سازی سازه‌های موقت و احتیاط در صعود کوهنوردان به ارتفاعات را انجام دهند. این وضعیت همچنین باعث افزایش پتانسیل آتش‌سوزی و احتمال ریزش سنگ در محورهای کندوان و هراز می‌شود.

به گزارش دیجیاتور، پیش‌بینی آب و هوا مازندران با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد: با عبور امواج از تراز میانی جو از عصر جمعه ۱ دی ماه تا دوشنبه شب ۴ دی ماه شاهد افزایش دما و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در ارتفاعات استان خواهیم بود.

افزایش پتانسیل آتش سوزی و احتمال ریزش سنگ در محورهای کندوان و هراز از پیامدهای این سامانه است.

توصیه می‌شود، شهروندان اجتناب از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه‌های جنگلی و رها کردن آن، مقاوم‏ سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در صعود کوهنوردان به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.


افزایش دما و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در ارتفاعات استان مازندران و افزایش پتانسیل آتش سوزی و احتمال ریزش سنگ در محورهای کندوان و هراز از پیامدهای این سامانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *