: هشت گیاه آپارتمانی کمیاب و متنوع که حتما علاقه‌مند خواهید شد!

در حال حاضر، گیاهان آپارتمانی کمیاب به عنوان یک موضوع جذاب و پرطرفدار مورد توجه قرار گرفته‌اند. گیاهان مختلفی وجود دارند که به واسطه رنگ‌های جذاب و نوآورانه‌ی برگ‌هایشان توجه بسیاری به خود جلب کرده‌اند. این گونه گیاهان، شامل مونسترا “صورت فلکی تایلندی”، فیلودرندرون پینک پرنسس، مونسترا آلبو، سینگونیوم صورتی، مونسترا آدانسونی، فیلودرندرون برگ کمانچه، مونسترا اوریا، و فیلودرندرون پرنسس سفید هستند. این گیاهان به دلیل رنگ‌های جذاب و ویژگی‌های منحصر به فردشان، بسیار مورد توجه علاقه‌مندان به گیاهان آپارتمانی قرار گرفته‌اند و برای افزودن به مجموعه گیاهان آپارتمانی خود، انتخاب‌های جذابی محسوب می‌شوند.

گیاهان آپارتمانی انواع مختلفی دارند که از مشهورترینشان می‌توان به انواع سانسوریاها، زاموفیلیا، شفلرا، آگلونما و گندمی اشاره کرد. اما اگر میل به چیزی کمیاب تر دارید که به مجموعه گیاهان آپارتمانی خود اضافه کنید، آیا به گیاهان ابلق و رنگی فکر کرده اید؟

گیاهان ابلق و رنگی نسخه‌های متفاوتی از گیاهان آپارتمانی معمولی خود هستند، با برگ‌هایی که به رنگ‌های صورتی، سفید و سایه‌های مختلف سبز تزئین شده‌اند. برگ‌های آنها شما را خیره می‌کند و به قفسه ها و گلدان های رومیزی شادابی می بخشد.

گیاهان آپارتمانی کمیاب

۱. مونسترا “صورت فلکی تایلندی”

«صورت فلکی تایلندی» یکی از محبوب‌ترین گیاهان رنگارنگ موجود در بازار امروز است، که هر آنچه را که دوستداران گیاهان از مونسترا انتظار دارند، دارد. برگ‌های بزرگو براق دارد، و همچنین این برگ ها دارای رنگ‌امیزی چشم نواز با لکه های سفید است که سطح برگ سبز تیره را تزئین می کند،و یادآور آسمان پردیجیاتور است.

این گیاه ابتدا در یک آزمایشگاه تایلندی ایجاد شد، رشد کندی دارد، بنابراین اگر می‌خواهید آن را حفظ کنید، باید کمی صبر داشته باشید. مانند سایر مونستراها، می تواند از یک میله خزه یا سایر تکیه گاه ها بهره مند شود. برگ‌های این مونسترا تمایل به جمع آوری گرد و غبار دارند، بنابراین حتماً هر از گاهی به آرامی برگ هایش را پاک کنید تا به بهترین شکل ظاهر شوند.

۲. فیلودندرون پینک پرنسس یا پرنسس صورتی

اکثر مجموعه‌داران جدی گیاهان، «پرنسس صورتی» را در اولین فرصت تهیه می‌کنند. فیلودندرون صورتی دارای برگ های با نشاط و لکه‌دار به رنگ های صورتی گرم، سبز و قهوه ای است.برگ‌های فیلودرندرون برای جذابیت بیشتر به شکل قلب هستند و رنگ‌امیزی ممکن است بین برگ‌ها متفاوت باشد، از لکه‌های ظریف گرفته تا لکه‌های بزرگ‌تر رنگ.

پرنسس صورتی که بومی کلمبیا است. اگر می‌خواهید این گیاه را نگهداری کنید، توجه کنید که به رطوبت زیادی نیاز دارد و بایستی از نقطه دورافتاده و مه پاشی استفاه کنید.

۳. مونسترا آلبو

آلبو که به عنوان مونسترای نیمه ماه نیز شناخته می شود، می‌تواند کمی شبیه «صورت فلکی تایلندی» باشد. با این حال، برگها رنگ سفید بسیار بیشتری دارند. در واقع، آلبو حتی کلروفیل کمتری نسبت به دیگر گونه‌های مونسترا دارد، که می‌تواند منجر به برگ‌های کاملاً سفید شود. این رنگ سفید خامه ای واقعاً برگ های سبز تیره تر را از بین می برد و ظاهری چشمگیر ایجاد می کند.

این گیاه (مانند سایر مونستراها) کمی کند رشد می کند، پس صبور باشید.

۴. سینگونیوم صورتی

سینگونیوم، چرخشی منحصر به فرد و رنگارنگ دارد. در حالی که سینگونیوم به خاطر طبیعت راحت و برگ های پیکانی شکل دلپذیرشان ارزشمند هستند، سینگونیوم صورتی حتی برگ های رنگارنگ و متنوع تری را ارائه می دهد. این برگ‌ها دارای طرح‌های رنگارنگ سبز و سفید روشن هستند که با لکه‌هایی از رنگ رز گرم و غبارآلود برجسته می‌شوند تا ظاهری واقعاً چشم‌نواز داشته باشند.

سینگونیوم که بومی برزیل و مکزیک است، رشد سریعی دارد و جزو گیاهان رونده محسوب می‌شود.

۵.مونسترا آدانسونی

مونسترای آدانسونی دارای برگ های ضخیم تر با سوراخ های کمتری نسبت به مونستراهای قبلی است. همچنین نوع رنگارنگ بسیار کمیاب تر از گیاه سبز معمولی است، و به دلیل نادر بودن این مدل مونسترا جزو گرانترین گونه گیاهان شناخته می‌شوند.

۶. فیلودرندرون برگ کمانچه

این گیاه کمیاب ممکن است یافتنش دشوار باشد، اما ارزش خریدن را دارد. برگها مثلثی شکل و براق آن که از دور چرمی به نظر می‌رسند واقعا جذاب است. اما چیزی که واقعا این گیاه را متمایز می کند، تنوع خیره کننده آن است. برگها دارای ترکیبی از سبز تیره با لکه های روشن تر از سبز روشن و زرد هستند. با این حال، برخی از گیاهان ممکن است تکه های رنگارنگ بزرگتری داشته باشند.

اگر گیاه جوان تری خریداری می کنید، تعجب نکنید که برگ ها کمی متفاوت به نظر می رسند. این فیلودندرون با برگ‌های بیضی شکل شروع می‌شود که با بالغ شدن، نوک تیزتر می‌شوند.

۷. مونسترا اوریا

یکی از کمیاب‌ترین مونستراها «اوریا» است که ترکیبی از رنگ‌های زرد طلایی و سبز دارد. برگ هایش براق و بزرگ هستند و مانند مونستراهای معمولی، با بالغ شدن، پره های بیشتری ایجاد می کنند. مانند سایر مونستراها، این گیاه با بالا رفتن سن بسیار بزرگ می شود.

۸. فیلودندرون پرنسس سفید

اگر به دنبال گیاه جدیدی برای مجموعه خود هستید، پرنسس سفید که بومی جنگل های استوایی کلمبیا است، گزینه رنگارنگ دیگری است. برگ های براق به شکل قلب با نوک های مخروطی هستند و با لکه ها و تکه هایی به رنگ سبز متوسط و سفید روشن تزئین شده اند.

شما کدام گیاه را دوست دارید به مجموعه خود اضافه کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *