نیکون: سازنده دوربین هایی برای خارج از کره زمین


وسایلی مانند دوربین‌های 16 میلیمتری و 35 میلیمتری استفاده می‌کردند که وزن و حجم کمتری نسبت به مدل‌های قدیمی داشتند. این دستاورد تکنولوژیک بسیار بزرگی بود که امکان گرفتن عکس‌های با کیفیت از ماه را فراهم کرد. همچنین، تلاش‌های فضانوردان برای کادربندی تصاویر و انجام وظایفشان در شرایط متنوع و سختی که در فضا وجود داشت، بسیار جالب است. آن‌ها با استفاده از تجربیات شخصی و شهود خود، تصاویری زیبا و با ارزش از سطح ماه به دست آوردند. این خاطرات و تصاویری که از ماموریت‌های آپولو باقی مانده، به یاد ماندنی و الهام بخش بوده و به ما کمک می‌کنند تا بیشتر درباره ماه و فضای بیرون زمین بیاموزیم و پژوهش‌های جدیدی را در این زمینه انجام دهیم.

در طول ماموریت‌های آپولو در دهه 1960، فضانوردان تقریباً 18000 عکس از ماه گرفتند. دوربین‌های آن‌ها بسیار شبیه به مدل‌هایی بود که در دهه 1960 به فضا پرتاب شدند و منظره‌یاب نداشتند، بنابراین فضانوردان مجبور بودند دوربین‌ها را با تکیه بر شهود برای کادربندی تصاویر به لباس‌های فضایی خود وصل کنند. برای فیلمبرداری، فضانوردان به …


آپولو یکی از مأموریت‌های فضایی مهمی بود که در دهه 1960 انجام شد. دوربین‌هایی که فضانوردان با خود به ماه بردند، شبیه به دوربین‌های قدیمی بودند و قابلیت منظره‌یاب نداشتند. بنابراین، فضانوردان برای گرفتن عکس‌ها باید به شهود و تجربه خود اعتماد کنند و دوربین‌ها را به لباس‌های خود متصل کنند. آن‌ها بیش از 18000 عکس از ماه گرفتند که این عکس‌ها اطلاعات مهمی درباره ماه به ما داد. فضانوردان همچنین فیلمبرداری انجام می‌دادند تا تصاویر حرکتی از ماه بگیرند. آپولو به ما کمک کرد تا بیشتر در مورد فضا و ماه بدانیم و به دنبال کاوش‌های بیشتر در این زمینه برویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *